Monday, October 12, 2015

Study Of Khmer Story សិក្សាអត្ថបទរឿង “ចន្ទកុមារជាតក” "ត"​​​ ជំពូក២៖ កិច្ចតែងការបង្រៀន សិក្សារឿង “ចន្ទកុមារជាតក


ជំពូក២៖ កិច្ចតែងការបង្រៀន
សិក្សារឿង ចន្ទកុមារជាតក
. វត្ថុបំណង
Ø  ចំណេះដឹងៈ ស្គាល់លក្ខណៈសម្បត្តិរបស់តួអង្គនៅក្នុងរឿង។
                                      - ស្គាល់តម្លៃនៃអំពើយុត្តិធម៌
                       - ឲ្យនិយមន័យនៃការបំពេញបារមី(ខន្តីបារមី) របស់ព្រះពោធិសត្វ
Ø  បំណិនៈ ចេះវាយតម្លៃតួអង្គតាមរយៈសកម្មភាពនៅក្នុងដំណើររឿង។
 - ចេះវិភាគ និងដោះស្រាយបញ្ហាតាមរយៈបទពិសោធន៍បានពីការសិក្សារឿង។
Ø  ឥរិយាបថៈ មានស្មារតី និងទឹកចិត្តឈឺឆ្អាលដល់ជនដែលត្រូវគេធ្វើបាបដោយអយុត្តិធម៌។
​​​​​​                                     - ស្រឡាញ់អំពើជាកុសល អំពើយុត្តិធម៌ និងភាពស្មោះត្រង់
. សម្ភារៈឧបទេស
Ø  សៀវភៅសង្ខេបទសជាតក របស់លោកបណ្ឌិតមហា ឈឹម សុមន៍ បោះពុម្ពឆ្នាំ ១៩៧៣
Ø  សិក្សារឿង ចន្ទកុមារជាតក
Ø  រូបភាពទាក់ទងនឹងដំណើររឿងចន្ទកុមារ។
. ដំណឹកនាំមេរៀន

សកម្មភាពគ្រូ
ខ្លឹមសារមេរៀន
សកម្មភាពសិស្ស



-ពិនិត្យអនាម័យ និងសណ្ដាប់ធ្នាប់ថ្នាក់រៀន
-ពិនិត្យអវត្តមានសិស្ស
-ពង្រឹងវិន័យ
ជំហានទី
(រដ្ឋបាលថ្នាក់)
-       វត្តមាន អវត្តមាន
-       សណ្ដាប់ធ្នាប់ អនាម័យ
-       ពង្រឹងវិន័យ



-ប្រធានថ្នាក់ឡើងរាយការណ៍ពីបញ្ហាផ្សេងៗ ទាក់ទងនឹងថ្នាក់រៀននិងអវត្តមានសិស្ស។


§ គ្រូសួរសំណួរបំផុស៖

-តើប្អូនធ្លាប់អានរឿងទសជាតកដែរឬទេ?
-តើរឿងទសជាតក មានប៉ុន្មានរឿង​? រឿងអ្វីខ្លះ?
ជំហានទី
(រំលឹកមេរៀនចាស់)


§ ស្ដាប់សំណួររួចត្រៀមឆ្លើយ៖
-ចម្លើយអាស្រ័យលើសិស្ស។
-មាន១០រឿង......



§ គ្រូសួរសំណួរបំផុសទាក់ទងនឹងមេរៀនថ្មី

-តើប្អូនធ្លាប់លឺរឿងចន្ទកុមារ ឬទេ?
-តើប្អូនធ្លាប់អានរឿងចន្ទកុមារដែរ ឬទេ? ហើយរឿងនេះជាប្រភេទរឿងអ្វី?
§ ឲ្យសិស្សសិក្សាលើរូបភាព
§ ឲ្យសិស្សសិក្សាលើចំណងជើង
§ ឲ្យសិស្សសិក្សាពីរូប-ភាព និងចំណងជើង
§ គ្រូសួរសំណួរលើប្រភពរឿង៖
. ចូរប្អូនបង្ហាញពីទីតាំងស្នាដៃរបស់រឿងព្រះចន្ទកុមារ?



. ចូរប្អូនបង្ហាញពីប្រភពនៃរឿងព្រះចន្ទ​-កុមារ?



. ចូរប្អូនបង្ហាញពីកាលបរិច្ឆេទនៃរឿង?







. ចូរប្អូនរៀបរាប់ពីជីវប្រវត្តិ និងស្នាដៃរបស់​​​អ្នកនិពន្ធនៃរឿង?








- ចូរប្អូនធ្វើការសង្ខេបរឿង?






-ចូរប្អូនធ្វើការវិភាគតួអង្គសំខាន់ៗក្នុងរឿង?






























































-តើប្រធានរឿងចន្ទកុមារនិយាយពីអ្វី?





- ចូរបង្ហាញពីមូលបញ្ហានៃរឿង?

-តើរឿងបានបង្ហាញពីឧត្តមគតិដូចម្ដេច?









-ចូរបង្ហាញពីទំនាស់ និងដំណោះស្រាយក្នុង
រឿង?



























































-តើរឿងត្រូវបានផ្ដើមដូចម្ដេច?







-តើតួរឿងបានបក-ស្រាយពីបញ្ហាអ្វី?




-តើរឿងត្រូវបញ្ចប់ដូចម្ដេច​?






-ចូរបង្ហាញពីសិល្ប៍វិធីផ្សេងៗនៅក្នុងរឿង?






















































































-តើអត្ថរសនៅក្នុងរឿង សិ្ថតនៅត្រង់ណា?


-ចូរបង្ហាញពីអត្ថរសនៅក្នុងរឿង?










































































-ចូរធ្វើសេចក្ដីសន្និដ្ឋានអំពីរឿងចន្ទកុមារ?
















ជំហានទី
(មេរៀនថ្មី)
សិក្សារឿង ចន្ទកុមារ









      សិក្សាលើរូបភាព

      សិក្សាចំណងជើង

      ទំនាក់ទំនងរវាងរូបភាព និងចំណងជើង

I.  សិក្សាប្រភពរឿង
  . ទីតំាងស្នាដៃ
- រឿងចន្ទកុមា​​ដកស្រង់យកតាមស្នាដៃរបស់បណ្ឌិតមហា ឈឹម សុមន៍ ក្នុងសៀវភៅដែលមានចំណងជើងថា​​ "សង្ខេបទសជាតក៍ចាប់ពីទំព័រ ២០៣ដល់ ២១៦​ ​បោះពុម្ពលើកទី៦ នាពុទ្ធសករាជ ២៥១៤ត្រូវនឹងគ្រិស្ដសករាជ ១៩៧១​​ ដោយរោងពុម្ពតារារស្មី។
. ប្រភព
-រឿងចន្ទកុមារមានប្រភពដើមមកពីគម្ពីរត្រៃបិដក ក្នុងសុត្តនបិដក ខុទ្ទកនិកា មហានិបាត និងមាន សម្រាយក្នុងគម្ពីរ​​អដ្ឋកថា។ សាច់រឿងមានលក្ខណៈបែបសាសនាបរិយាយពីការបំពេញបារមីដើម្បីបានត្រាស់ជាព្រះពុទ្ធរបស់ព្រះពោធិសត្វ។
. កាលបរិចេ្ឆទ
រឿងចន្ទកុមារមានក្នុងគម្ពីរត្រៃបិដក នៅប្រមា​​​ជាសតវត្ស៍ទី ៦មុនគ. និងក្នុងគម្ពីរអដ្ឋកថាជាភាសាបាលីដែលមានអាយុកាលមកជាងពីរពាន់ឆ្នាំដូចគ្នា
ដោយឡែករឿងចន្ទកុមារដែលជាស្នាដៃនៃការចង-ក្រងរៀបរៀង និងប្រែសម្រួលជាភាសាខ្មែរដោយបណ្ឌិតមហា ឈឹម សុមន៍ក្នុងសៀវភៅសង្ខេបទសជាតកតាក់តែងឡើងក្នុងគ. ១៩៦០ និងបានបោះពុម្ពលើកទី១នៅឆ្នាំ ១៩៦៣។
. អំពីអ្នកនិពន្ធ
·        ជីប្រវត្តិៈ លោកសាស្រ្តាចារ្យឈឹម សុមន៍ កើតក្នុងឆ្នាំ ១៩០៥ នៅឃុំបរសែត ស្រុកគងពិសី ខេត្តកំពង់ស្ពឺ។ លោកបានបួសរៀនតាំងពីអាយុ១២ឆ្នាំរហូតដល់ អាយុ២១ឆ្នាំ បានជាគ្រូឧទ្ទេស​​បង្រៀនបាលីនៅវត្តលង្កា។ ក្រោយមកលោកបានលាចាកសិក្ខាបទ និងមានភរិយា ឈ្មោះនុតសៀក។ លោកក៏ជាសមាជិកក្រុមជំនុំប្រែព្រះ-ត្រៃបិដក ជាសាស្រ្តាចារ្យនៅពុទ្ធិវិទ្យាល័យព្រះសុរាម្រិត និងជាសមាជិក្រុមប្រឹក្សាអភិបាលនៃសមាគមអ្នកនិពន្ធខ្មែរផងដែរ។
·        ស្នាដៃៈ មានច្រើនដែលសុទ្ធសឹងជាស្នាដៃទាក់ទងនឹងព្រះពុទ្ធសាសនាជារួមមានចំនួន ៣៣ស្នាដៃ។
II.  ង្ខេបរឿង
កាលព្រះពុទ្ធគង់នៅលើភ្នំគិដ្ឈកូដ ទេវទត្តបញ្ជាឲ្យខ្មាន់ធ្នូ ៣១នាក់ទៅលបធ្វើគុតព្រះពុទ្ធ តែមិនសម្រេច​​ហើយខ្មាន់ធ្នូទាំងអស់ត្រូវព្រះអង្គសម្ដែងអរិយសច្ចៈ ក៏បានសម្រេច សោតាបត្តិផលគ្រប់គ្នា។..........................​......................................................................................​ព្រះចន្ទកុមារសោយរាជ្យប្រកបដោយធម៌ក្នុងការបរិច្ចាគទានដរាបដល់អវសាន្តនៃជីវិតទៅកើតក្នុងស្ថានសួគ៌។
III.  វិភាគតួអង្គសំខាន់ៗ
v  ព្រះបាទឯករាជៈ បិតាព្រះចន្ទកុមារ
·         គុណសម្បត្តិ
- ជាមហាក្សត្រនៃនគរបុប្ផវតី
- បិតាដែលមានទឹកចិត្តអាណិតអាសូរ និងស្រឡាញ់បុត្រ មហេសី
·         គុណវិបត្តិ
- សេពគប់ជាមួយបុគ្គលពាលវិះតែនាំសោកនាដកម្មដល់គ្រួសារ និងជាតិ
- ល្ងង់អាប់បញ្ញា មិនដឹងអ្វីត្រូវ អ្វីខុស បានត្រូវគេប្រើប្រាស់ជាឧបករណ៍សម្រាប់គេសងសឹក
- ជាស្ដេចមិនប្រកបដោយទសពិធរាជធម៌ អាត្មានិយម សុខចិត្តធ្វើអំពើឲ្យអ្នកដទៃព្រាត់ប្រាស ឈឺចាប់ដើម្បី​​តែប្រយោជន៍ខ្លួនម្នាក់
v  កណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ៈ មនុស្សជំនិតព្រះរាជា
·         គុណសម្បត្តិ
- ជាអ្នកប្រៀនប្រដៅអត្ថ និងធម៌ក្នុងនគរ
- ស្រឡាញ់ខ្លួន និងក្រុមគ្រួសារខ្លួន
·         គុណវិបត្តិ
- ជាមន្ត្រីពុករលួយ លោភលន់ទ្រព្យសម្បត្តិ
- ជាមនុស្សវង្វេងមិនដឹងខុសត្រូវ ក្នុងនាមជាអ្នក-បង្រៀនអត្ថ និងធម៌ ប្រដៅគេឲ្យប្រព្រឹត្តតែបាបកម្ម
- ជាមនុស្សរមិលគុណ មិនដឹងគុណូបការៈរបស់ចៅហ្វាយនាយ
- មានចិត្តចងអាឃាតជាប់ជានិច្ច និងហ៊ានបង្កវិនាសកម្មដល់ជីវិតរាប់សិប ដើម្បីការសងសឹកតែមួយមុខ
v  ព្រះចន្ទកុមារៈ រាជបុត្រច្បងព្រះរាជា
·         គុណសម្បត្តិ
- ជាមហាឧបរាជនៃនគរបុប្ផវតី
- មានគំនិតវែងឆ្ងាយ យល់ច្បាស់អ្វីខុស អ្វីត្រូវនិងមានគតិយុត្តិធម៌ក្នុងសណ្ដានចិត្ត
- តម្កល់ចិត្តខន្តីក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាជាប់ជានិច្ច
- មានចិត្តសប្បុរស ស្រឡាញ់ការធ្វើទាន
- អង់អាចក្លាហាន ក្នុងបុព្វហេតុជាតិមាតុភូមិ
- មានបញ្ញាញាណដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់ ចេះលើកហេតុផល សមរម្យមកពន្យល់ដល់បិតា
- ជាព្រះរាជាដ៏ល្អ ដឹកនាំប្រទេសឲ្យជួបតែសុខ ក្សេមក្សាន្ដ
·         គុណវិបត្តិ
-ទន់ជ្រាយចំពោះហេតុការណ៍ដែលកើតឡើង
- មិនមានលទ្ធភាពបំភ្លឺបិតាដែលកំពុងគ្របសង្កត់ដោយអំពើអកុសល
v  ព្រះនាងចន្ទាទេវីៈ មហេសីព្រះចន្ទកុមារ
·         គុណសម្បត្តិ
- មានភក្ដីភាពយ៉ាងលើសលប់ចំពោះស្វាមី ហ៊ាន លះបង់សូម្បីជីវិតព្រោះស្វាមី
- ជានារីមានទឹកចិត្តក្លាហាន ហ៊ានស្រែកដៀល គូបដិបក្ខដែលជាមនុស្សអាក្រក់ដោយគ្មានញញើត
- មានទឹកចិត្តបរិសុទ្ធក្នុងការបួងសួង រហូតធ្វើឲ្យ ព្រះឥន្ទ្រចុះមកជួយអន្តរាគមន៍
·         គុណវិបត្តិ
- មិនចេះគិតគូរឲ្យវែងឆ្ងាយ ឆាប់ចុះចាញ់ស្ថានការ-​ណ៍ ប្រហារខ្លួនឯងដោយទន់ជ្រាយ
- មិនមានមធ្យោបាយអ្វីដើម្បីជួយស្វាមីដែលត្រូវគេចាប់ បម្រុងនឹងសម្លាប់
- មានជំនឿអរូបីជ្រុល
v  ព្រះឥន្ទ្រាធិរាជ
·         គុណសម្បត្តិ
- ជាស្ដេចទេវតាដែលមានយុត្តិធម៌ជួយគាំពារ មនុស្សដែលសាងអំពើល្អ
ចេះជួយឈឺឆ្អាលចំពោះមនុស្សលោកដែល​​កំពុងមានវិបត្តិ
- ជាតួអង្គតែមួយគត់ដែលអាចដោះស្រាយបញ្ហាក្នុងរឿងទាំងមូលបាន
IV. វិភាគអត្ថន័យ
. ប្រធានរឿង
ប្រធានរឿងក្នុងរឿងចន្ទកុមារនេះ គឺ​ “ការបំពេញបារមី​(ខន្តីបារមី)របស់ព្រះពោធិសត្វ
រឿង “ចន្ទកុមារជាតកជារឿងនៃជាតិទី៧ក្នុងជាតិចុងក្រោយទាំង១០របស់ព្រះពុទ្ធសមណគោតមដែលបានរៀបរាប់ពីដំណើរជីវិតរបស់ព្រះពោធិសត្វក្នុងការកសាង និងសន្សំបារមីដើម្បីការត្រាស់ដឹង។
. មូលបញ្ហារឿង
មូលបញ្ហាក្នុងរឿងនេះគឺនិយាយពីទំនាស់ដែលកើតចេញពីការបូជាយញ្ញ។
. ឧត្តមគតិរឿង
 - ចេះប្រើធម៌ខន្តីក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាដើម្បីសម្រេចបានជោគជ័យ
- បង្ហាញទស្សនៈកម្មពៀរដែលជាទ្រឹស្ដីសំខាន់របស់ ព្រះពុទ្ធសាសនា
- បណ្ដុះស្មារតីស្រឡាញ់យុត្តិធម៌ និងកុសលកម្ម
- មុននឹងធ្វើអ្វីមួយត្រូវចេះគិតពិចារណាឲ្យបានល្អិតល្អន់និងត្រឹមត្រូវជាមុនសិន ជាពិសេសគឺកុំសេពគប់នឹងបុគ្គលពាល
- ជាចុងក្រោយរឿងអប់រំយើងឲ្យចេះអត់ធ្មត់ ទប់ទល់ចំពោះកំហឹង ប្រើធម៌អហិង្សាក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហា
. បញ្ហាទំនាស់ - ដំណោះស្រាយបញ្ហា
ទំនាស់ទំាងអស់បានផ្ដួចឡើងជារឿងតាមដំណាក់ៗដូចតទៅ៖
                     ­ទី១៖ ការចងគំនុំរបស់កណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ចំពោះ​​ព្រះចន្ទកុមារ
ទំនាស់ផ្ដើមដោយសារតែកណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ជាបុគ្គលមានចិត្តលោភប្រព្រឹត្តទុច្ចរិត ស៊ីសំណូករួចវិនិច្ឆ័យដោយអយុត្តិធម៌។ អ្នកចាញ់ក្ដីមានសេចក្ដីក្ដៅ​​-ក្រហាយ បានទូលរឿងរ៉ាវដល់ព្រះចន្ទកុមារទ្រង់ក៏វិនិច្ឆ័យ​​រឿងក្ដីសារជាថ្មី។ កណ្ឌហាលត្រូវបាត់បង់មុខតំណែង និង លាភសក្ការៈ ក៏មានចិត្តគុំគួននឹងព្រះចន្ទកុមារ​​ជានិច្ច។
ឧទាហរណ៍៖កណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍នោះកាន់តំណែងខាងការវិនិច្ឆ័យផងគាត់តែងស៊ីសំណូកធ្វើជាម្ចាស់​​ឲ្យមិនមែនជាម្ចាស់វិញ..........ផលអាក្រក់របស់កណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ក៏ដាច់រលត់ទៅ បានជាព្រាហ្មណ៍កើត​​ក្ដីមួម៉ៅគិតផ្ដន្ទាព្រះចន្ទកុមារ​”
                     ទី២៖ បញ្ហាការសុបិនរបស់ព្រះបាទឯករាជ
ព្រះបាទឯករាជសុបិននិមិត្តឃើញឋានត្រៃត្រឹង្ស ក៏មានព្រះទ័យចង់ទៅកើតសោយសុខនាស្ថាន​​​នោះហើយត្រាស់សួរទៅកណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ថា តើត្រូវធ្វើយ៉ាងណា​​ដើម្បីបានទៅកើតនៅស្ថានសួគ៌ ជាឳកាសល្អសម្រាប់សងសឹក កណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ក៏ទូល​​ឲ្យព្រះរាជាបូជា​​ជីវិតមនុស្ស និងសត្វជាច្រើន ពិសេសព្រះចន្ទកុមារ
ឧទាហរណ៍៖ថ្ងៃមួយទ្រង់សុបិននិមិត្តថាៈ បានទៅ​​​ឃើញឋានត្រៃត្រឹង្ស........ទើបសួរកណ្ឌហាលព្រាហ្ម-ណ៍ថា ខ្ញុំត្រូវធ្វើបុណ្យដូចម្តេចដើម្បីនឹងបានទៅកើត​​ឯស្ថានត្រៃត្រឹង្ស?”
 “ព្រាហ្មណ៍ក្រាបបង្គំទូលថាៈ សូមទ្រង់ព្រះមេត្តាប្រោស ជនទាំងឡាយឲ្យទានដ៏ក្រៃលែង សម្លាប់បុគ្គលដែលមិនគួរសម្លាប់ទើបបានទៅកើតនៅឋានសួគ៌
                     ទី៣៖ បញ្ហាការបូជាយញ្ញរបស់ព្រះបាទឯករាជ
ដោយសារជាមនុស្សល្ងង់អាប់ប្រាជ្ញា ទ្រង់ក៏បាន បញ្ជាឲ្យគេសម្លាប់បុត្រ មហេសី សេដ្ឋី គោឧសភរាជសេះ​​​​ជាអាជានេយ្យ ដំរីរាជ គឺចំនួន៤ៗក្នុងមួយមុខ។ ក្នុងដំណាក់កាលនេះព្រះចន្ទកុមារកំពុងជួបបញ្ហាព្រោះនឹងត្រូវ​​​​គេយកទៅបូជាយញ្ញជាមួយមនុស្ស និងសត្វជាច្រើនទៀត។ព្រះចន្ទកុមារព្យាយាមដោះស្រាបញ្ហាកើតឡើងចំពោះមុខដោយខន្តី។ ទ្រង់បានទូលអង្វរព្រះរាជាជាបិតាជាច្រើន ប៉ុន្តែមិនបានសម្រេចដោយមានការរារាំងពីកណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍។ ទំនាស់កាន់តែតានតឹងដោយ​​ព្រះនាងចន្ទាទេវីសម្រេចចិត្តសម្លាប់ខ្លួនតាមព្រះចន្ទកុមារ​​ជាស្វាមី និងបួងសួងសូមឲ្យពួកអមនុស្ស ទេវតាជួយថែរក្សា​​ព្រះនាង និងស្វាមីផង។
ឧទាហរណ៍៖ព្រះចន្ទកុមារអង្វរថាៈ បពិត្រព្រះបិតា សូមព្រះអង្គកុំសម្លាប់ទូលព្រះបង្គំជាខ្ញុំឡើយ សូមព្រះអង្គរាជទានទូលបង្គំជាខ្ញុំទាំងឡាយឲ្យជាទាសៈនៃកណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ចុះ .......... ទូលបង្គំជាខ្ញុំទាំងឡាយសុខចិត្តដើរសុំទានគេចិញ្ចឹមជីវិតដែរ
                      ដំណោះស្រាយបញ្ហាដោយអន្តរាគមន៍ពីព្រះឥន្ទ្រ
 ក្រោយពីទ្រង់ព្រះសណ្ដាប់ពាក្យរបស់ព្រះនាងចន្ទា​​-ទេវី​​​​រួច សក្កទេវរាជទ្រង់គ្រវីដំបងដែកស្រែកគម្រាម ព្រះបាទឯករាជ ធ្វើឲ្យព្រះរាជា និងកណ្ឌហាលមាន​​ការភិតភ័យហើយប្រញ៉ាប់ឲ្យគេដោះលែងព្រះចន្ទកុមារ ជនទាំងឡាយ និងសត្វទាំងឡាយកណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ត្រូវមនុស្សទាំងឡាយគប់នឹងដុំដី ដល់នូវមរណាទៅសោយ​​ទុក្ខនៅនរក។ ព្រះចន្ទកុមារត្រូវបានអភិសេកសោយរាជ្យសម្បត្តិប្រកបដោយធម៌ ត្រេកអរ ក្នុងការ- បរិច្ចាគទាន លុះអវសាន្តជីវិតបានទៅកើតនៅស្ថានសួគ៌។
ឧទាហរណ៍៖ ព្រះឥន្ទ្រាធិរាជ ទ្រង់ព្រះសណ្ដាប់ពាក្យនោះហើយក៏គ្រវីដែកស្រែកគម្រាមព្រះបាទឯករាជ​.......ក៏ស្ទុះទៅស្រាយចំណងពីជនទាំងឡាយមួយរំពេច។
V. វិភាគអត្ថរូប
. ភេទរូប
·         ផ្ដើមរឿង
អ្នកនិពន្ធបានចាប់ផ្ដើមរឿងដោយធ្វើការរំលឹកដល់ពុទ្ធប្រវត្តិរបស់ព្រះពុទ្ធបរមសាស្ដាកាលដែលទេវទត្តតាមព្យាបាទព្រះអង្គ។
ឧទាហរណ៍៖ កាលព្រះពុទ្ធជាបរមសាស្ដាគង់នៅលើភ្នំគិជ្ឈកូដ ទេវទត្តបានសុំនាយខ្មាន់ធ្នូចំនួន៣១នាក់ពីព្រះបា​​អជាតិសត្រូវ ហើយហៅខ្មាន់ធ្នូម្នាក់មកនិយាយដោយសម្ងាត់ថាៈឯងត្រូវទៅបាញ់សម្លាប់សមណគោតម​.......
·         តួរឿង
នៅក្នុងតួរឿងនេះ បានបង្ហាញពីទំនាស់កើតដោយការគុំគួនរបស់កណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ចំពោះព្រះចន្ទកុមារហើយអ្នកនិពន្ធបានបង្ហាញនូវសកម្មភាពដ៏អស្ចារ្យនៃតួអង្គព្រះពោធិសត្វគឺបង្ហាញពីខន្ដីបារមី ការអត់ធ្មត់ អំណត់ក្នុងការសាងបារមីដើម្បីបានត្រាស់ជាព្រះពុទ្ធ។
·         បញ្ចប់រឿង
រឿងត្រូវបញ្ចប់ដោយតួអង្គឯក និងក្រុមគ្រួសារបានជួបជុំគ្នាវិញ ហើយក្សត្រទាំងអស់ក្រោយសោយទីវង្គត​​បាន​​ទៅកើតនៅស្ថានសួគ៌តុសិត។ ចំណែកតួអង្គអាក្រក់ដូចជាកណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ត្រូវស្លាប់ ហើយទៅសោយទុក្ខនៅនរក។ ព្រមជាមួយនេះក៏បានបង្ហាញពីការជាតិរបស់តួអង្គនីមួយៗផងដែរ។
            ​
. វចនវិធី
វចនវិធីជាការប្រើប្រាស់ពាក្យពេចន៍នៅក្នុងអត្ថបទ។
អត្ថបទរឿងជាស្នាដៃរៀបរៀងដោយបណ្ឌិតមហា-ឈឹម សុមន៍គឺសរសេរជា ភាសាខ្មែរ ដោយមានលាយឡំនឹងឃ្លាភាសាបាលីខ្លះៗ។
            ឧទាហរណ៍៖អតីតេ ភិក្ខវេម្នាលភិក្ខុទាំងឡាយ កាលកន្លងទៅហើយព្រះរាជាជាបុត្រព្រះបាទវសវតីគឺព្រះបាទឯករាជសោយរាជ្យក្នុងនគរបុប្ផវតី........
. រចនាវិធី
            ជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធប្រើប្រាស់ភាសា របៀបនៃការតែងរឿងដើម្បីឲ្យស្នាដៃ ឬអត្ថបទនោះមានសម្រស់បង្កើតជាអណ្ដែតអណ្ដូងសប្បាយរីករាយ ឬទុក្ខព្រួយ។
            រឿងចន្ទកុមារអ្នកនិពន្ធសរសេរដោយប្រើពាក្យខ្មែរលាយឡំនឹងពាក្យបាលី សំស្រ្កឹត ហើយតែងជាពាក្យ-រាយសម្រាយងាយអាន ងាយស្ដាប់ និងងាយយល់ តាំងពីដើមដល់ចប់។
            ជួនកាលអ្នកនិពន្ធប្រើជាពាក្យចួនរណ្ដំណែង-ណង​​​ផងដែរ។
ឧទាហរណ៍៖ព្រះឥន្ទ្រាធិរាជទ្រង់ព្រះសណ្ដាប់ពាក្យនោះហើយក៏គ្រវីដែកស្រែកគម្រាមព្រះបាទឯករាជថាៈ ម្នាលស្ដេចកាឡកណ្ណីអប្រិយលាមក
·      ឯកវាទវិធី
ឯកវាទវិធីជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធប្រឌិតឲ្យតួអង្គនិយាយឬគិតអ្វីមួយតែម្នាក់ឯង ឬនិយាយរំលឹកពីហេតុភេទ ឬរឿងទុក្ខសោក ការឈឺចាប់របស់ខ្លួនតែម្នាក់ឯង។
            ឧទាហរណ៍៖ ព្រះនាងបញ្ចាលរាជធីតារៀបរាប់ទួញសោក សូមសច្ចាដល់អស់ទេវតាពេលដែលគេចាប់យកស្វាមី (ចន្ទកុមារ)ទៅសម្លាប់.....”
·         សំវាទវិធី
សំវាទវិធីគឺជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធ ឬកវីលើកឡើងដោយឲ្យតួអង្គចាប់ពី២នាក់ឡើងទៅមានសកម្មភាពឆ្លើយឆ្លងគ្នាពីបញ្ហាអ្វីមួយ។
            ឧទាហរណ៍៖ព្រះបាទឯករាជទ្រង់ដណ្ដឹងសួរទៅកណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ដើម្បីធ្វើយ៉ាងបានទៅសោយសុខ​​នាឋានត្រៃត្រឹង្សថាៈ ខ្ញុំត្រូវធ្វើបុណ្យដូចម្ដេចដើម្បីឲ្យបានទៅកើតឯស្ថានត្រៃត្រឹង្ស?......​ព្រាហ្មណ៍ក្រាបបង្គំទូលថាៈ សូមទ្រង់ព្រះមេត្តាប្រោសជនទាំងឡាយគប្បីឲ្យទានដ៏ក្រៃលែង សម្លាប់បុគ្គលដែលមិនគួរសម្លាប់ទើបបានទៅកើតឯស្ថានសួគ៌
·         សន្ទេហវិធី
សន្ទេហវិធីជាវិធីដែលកវី អ្នកនិពន្ធធ្វើឲ្យអ្នកអាន អ្នកទស្សនាចង់ដឹងពីរឿងអ្វីមួយដែលនឹងកើតមានតទៅទៀតក្នុងដំណើររឿង។
            ឧទាហរណ៍៖ នៅពេលចន្ទកុមារ និងសុរិយកុមារត្រូវគេចាប់យកទៅបូជាយញ្ញមុនគេ ក្រោយពីពួកគេតស៊ូខាងពាក្យសម្ដីអស់ចិត្តអស់ចង់ហើយ យើងមានចម្ងល់ខ្លាំងណាស់ថា តើរាជកុមារទំាងពីរអង្គនេះអាចនឹងស្លាប់ដែរឬទេ?
·         ពិព័ណ៌នាវិធី
          ពណ៌នាវិធីជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធធ្វើការរៀបរាប់ពីតួអង្គ ធម្មជាតិ ទេសភាព ឬទៅកន្លែងផ្សេងៗ។
            ឧទាហរណ៍៖ម្នាលភិក្ខុទាំងឡាយក្នុងកាលកន្លងទៅហើយព្រះរាជបុត្រព្រះបាទវសវតីព្រះនាមព្រះបាទ-ឯករាជសោយរាជ្យក្នុងនគរបុប្ផវតីមានព្រះរាជបុត្រមួយ-ព្រះអង្គព្រនាមចន្ទកុមារជាមហាឧបរា
ការរៀបរាប់ពីទិដ្ឋភាពនាឋានត្រៃត្រឹង្សដែលបង្ហាញដូចតទៅ៖រីក្នុងវិមាននោះដ៏ពេញនីទៅនូវពួកស្រីទេព-អប្សរបវរពិចិត្ត រីវិមាននោះសោត គឺដ៏អ្នកប្រដាប់រចនានីទៅនូវត្រីសូលកំពូលគាងឃ្វាយមុខដាច់ស្លឹកខ្នុររ័ត្ននព័ទ្ធជុំវិញប្រពៃ......រីកម្ពស់ត្រីសូលមហាប្រាសាទនោះសោត ៦០យោជន៍។ រីអស់ស្រីទេពអប្សរបវរកញ្ញានោះមានស្រីខ្លះផ្លុំ ខ្លះចេះប្រគុំ ខ្លះចេះរាំបម្រើជាប្រក្រតី
·         វណ្ណនាវិធី
វណ្ណនាវិធីជាការរៀបរាប់របស់អ្នកនិពន្ធលើទេសភាព សកម្មភាពជីវភាពតួអង្គ។
            ឧទាហរណ៍៖ ប្រាសាទនេះជាវិការៈនៃមាសដេរ​- ដាដោយផ្កាកម្រង ឥឡូវនេះព្រះរាជបុត្រទាំ ៤ព្រះអង្គត្រូវគេនាំទៅសម្លាប់។ ឧទ្យាននេះមានផ្ការីកសព្វកាល ជាទីរីករាយ ឥឡូវព្រះរាជបុត្រទាំង៤ត្រូវគេនាំទៅសម្លាប់
·         ឧបមានវិធី
ឧបមានវិធីជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធប្រើការប្រៀបធៀបតួអង្គ ឬសកម្មភាពនៅក្នុងដំណើររឿងដើម្បីរំលេចចេញនូវជីវរូបារម្មណ៍ ឬមនោរម្មណ៍
            ឧទាហរណ៍៖ ឯងកុំសម្លាប់បុត្រច្បងដែលជាអ្នក​- អង់អាចដូចរាជសីហ៍......
·         វឌ្ឍមានវិធី
          វឌ្ឍមានវិធីជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធបានប្រើដើម្បីធើ្វឲ្យដំណើររឿងកាន់តែតានតឹងឡើងៗ តាំងពីកម្រិតទាបរហូតដល់កម្រិតខ្ពស់បំផុត។ នៅក្នុងរឿងនេះ អ្នកនិពន្ធបានប្រើវឌ្ឍមានវិធីដោយធ្វើស្ថានភាពរឿងឲ្យកាន់តែតឹងតែងឡើង​​​ៗចាប់តាំងពីព្រះរាជាបញ្ជាឲ្យគេទៅចាប់បុត្រ ចាប់មហេសី និងអ្នកឯទៀតទៅធ្វើពិធីបូជាយញ្ញ រហូត​​ដល់ពេលដែលមានមនុស្សជាច្រើនត្រូវឈឺចាប់ ស្រែកទួញសោ បោកខ្លួន ខ្លះចង់សម្លាប់ខ្លួន ហើយស្ថានភាពកាន់តែតានតឹងមែនទែនពេលគេចាប់ចងចន្ទកុមារ និងសុរិយកុមារបម្រុងនឹងសម្លាប់។
VI. វិភាគអត្ថរស
អត្ថរសជាតម្លៃអប់រំរបស់រឿង។ នៅក្នុងរឿងចន្ទ​- កុមារដែលជារឿងបែបពុទ្ធនិយម តម្លៃជាមូលដ្ឋានគឺ​​សកម្មភាពដ៏ពិសិដ្ឋ ភាពអស្ចារ្យ សេចក្ដីខន្ដី សេចក្ដី​- ព្យាយាមរបស់តួអង្គចន្ទកុមារដែលជាអង្គព្រះពោធិសត្វ។
តាមរយៈរឿងនេះអ្នកនិពន្ធបានស្ដែងឡើងនូវតម្លៃ​​អត្ថរសដូចខាងក្រោម៖
. វិសិដ្ឋរស
វិសិដ្ឋរសជាតម្លៃដែលលេចចេញតាមរយៈការឆ្លុះបញ្ចាំងរបស់អ្នកនិពន្ធជាសកម្មភាពដ៏អស្ចារ្យរបស់តួអង្គ ដែលកម្រមានតួអង្គមនុស្សណាមួយអាចធ្វើបាន។ សម្រាប់​​រឿងនេះជារឿងបែបសាសនា គឺអក្សរសិល្ប៍​​- ពុទ្ធនិយមដែលទូន្មានមនុស្សឲ្យប្រព្រឹត្តតែអំពើជាកុសល ហេតុនេះរឿងនេះប្រាកដណាស់គឺមានវិសិដ្ឋរសនេះជាចម្បង។ វិសិដ្ឋរសក្នុងរឿងនេះគឺចិត្តខន្ដីដ៏អស្ចារ្យរបស់តួអង្គចន្ទកុមារជាព្រះពោធិសត្វដែលបានប្រកាន់យ៉ាង​- ខ្ជាប់ខ្ជួនតាំងពីដើមរហូតដល់ចប់ ពោលគឺព្រះអង្គអត់ធ្មត់ មិនក្រោធខឹង ប្រើពាក្យសម្ដីទ្រគោះបោះបោក បើទោះបីជាមួយអ្នកដែលចង់សម្លាប់ខ្លួនក៏ដោយ។
ឧទាហរណ៍៖ ព្រះចន្ទកុមារអង្វរថាៈបពិត្រ​​​ព្រះបិតា សូមព្រះអង្គកុំសម្លាប់ទូលព្រះបង្គំជាខ្ញុំទាំងឡាយ​​​ឡើយ សូមព្រះអង្គព្រះរាជទានទូលព្រះបង្គំជាខ្ញុំទាំងឡាយឲ្យជាទាសៈនៃកណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ចុះ។ ចំណែកទូលព្រះបង្គំជាខ្ញុំទាំងឡាយជាអ្នកជាប់ចំណងហើយនឹងឃ្វាលដំរី នឹងចាក់ចោលនូវមូលដំរី នឹងចាក់មូល​​សេះ​​(អាចម៍សេះ​)​របស់កណ្ឌហាលព្រាហ្មណ៍ ឬមួយបំបរបង់ទូលព្រះបង្គំទាំងឡាយចាកផែនដីគឺទូលព្រះបង្គំ​​​​ទាំងឡាយសុខចិត្តដើរសុំទានចិញ្ចឹមជីវិតដែរ
. ទារុណរស
ជាតម្លៃដែលលេចចេញពីទារុណកម្មនៅក្នុងដំណើររឿងការប្រយុទ្ធព្យាបាទ សងសឹក និងធ្វើទុក្ខទោសដាក់ទណ្ឌកម្មយ៉ាងកាចសាហាវរហូតដល់បាត់បង់ជីវិតតួអង្គដែលទន់ខ្សោយដោយអយុត្តិធម៌។
ទារុណរសនៅក្នុងរឿងគឺតាមរយៈតួអង្គចន្ទកុមារ សុរិយកុមារ ព្រះនាងគោត្តមី ព្រះនាងចន្ទាទេវី វសុលរាជ- ​កុមារ សេលារាជកុមារី....ដែលសុទ្ធតែរងទុក្ខទោស ដោយការដាក់ទោសទណ្ឌទាំងអយុត្តិធម៌ធ្វើឲ្យពួកគេមាន​​ការលំបាកយ៉ាងខ្លាំងទាំងផ្លូវកាយ ពិសេសផ្លូវចិត្ត ហើយសុខចិត្តស្លាប់ទៅតាមគ្នា។
. អច្ឆរិយរស
គឺជាតម្លៃដែលលេចចេញមកអំពីការបង្ហាញអច្ឆរិយភាពដែលមានលក្ខណៈអស្ចារ្យ ហួសពីលក្ខណៈដែលមនុស្សលោកយើងអាចធ្វើបានដូចជាការហោះហើរ ដើរលើអាកាស ជ្រែកទឹក ជ្រែកដី......
អច្ឆរិយរសនៅក្នុងរឿងស្ថិតនៅត្រង់ចុងបញ្ចប់នៃរឿងដែលអ្នកនិពន្ធធ្វើឲ្យមានអច្ឆរិយភាព គឺការធ្វើឲ្យមាន ព្រះឥន្រ្ទាធិរាជចុះមកដោះស្រាយបញ្ហាតាមការបួងសួងរបស់ព្រះនាងចន្ទាទេវី។
. កុសលរស
កុសលរស ឬតម្លៃឧបទេសគឺជាតម្លៃទាក់ទងដល់ការអប់រំ។
កុសលរសនៅក្នុងរឿងគឺកាអប់រំមនុស្សឲ្យប្រព្រឹត្តតែអំពើល្អ មានទឹកចិត្តមេត្តាករុណា ចេះឲ្យទាន មានចិត្តខន្ដី  យុត្តិធម៌ ពោលគឺចៀសវាងឲ្យបាននូវអំពើអាក្រក់គ្រប់បែបយ៉ាង។
. តថរស
            ជាតម្លៃដែលលេចចេញមកអំពីការឆ្លុះបញ្ចាំតថភាពនៅក្នុងស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍ និងសិល្បៈ។
            រឿងបានឆ្លុះបង្ហាញពីសង្គមឥណ្ឌាសម័យបុរាណដែលមានជំនឿលើពិធីយញ្ញគឺការបូជាមនុស្សនិងសត្វទំាងរស់ ដោយគេជឿថានឹងបានទៅកើតនៅសុគតិភព របស់ពួកព្រាហ្មណ៍ និងព្រះរាជា។  ហើយរឿងនេះបានរិះគន់វាយប្រហារចំៗរបស់ព្រះពុទ្ធសាសនា ចំពោះជំនឿបែបល្ងង់ខ្លៅមួយនេះ។
            តថភាពមួយទៀតដែលតែងត្រូវគ្រប់សង្គម និងគ្រប់សម័យកាលនោះ គឺការវិនិច្ឆ័យក្ដីនៅតុលាការ ដែលមានទាំងការកាត់ក្ដីដោយអយុត្តិធម៌ព្រោះការសូកប៉ាន់ និងការកាត់ក្ដីដោយគតិយុត្ដិធម៌។
. វីររស
វីររសជាតម្លៃដែលចេញពីវីរសកម្មភាពរបស់តួអង្គវីរជនណាម្នាក់។
ក្នុងរឿងបានរៀបរាប់ពី​​វីរភាពរបស់ព្រះចន្ទកុមារថាតាំងពីកុមាររហូតដល់ពេញកម្លោះ ទ្រង់ឥតដែលមានទោសកំហុសោះ និងជាមនុស្សពាក់គ្រឿងក្រោះជិះសេះ ជិះដំរី ទៅច្បាំងជាមួយបច្ចាមិត្រដោយមិនមានភាពរួញរាបន្តិចឡើយ។
សរុបមក យើងឃើញថារឿងចន្ទកុមារនេះ​​សក្ដិសម​​ជាពុទ្ធវចនៈ ជារឿងមួយដែលមានតម្លៃខាងអប់រំ​​មនុស្ស​​ឲ្យមានទឹកចិត្តស្រឡាញ់នូវអំពើជាកុសល និងវៀរចាកអំពើជាអកុសលទាំងពួង។
VII.សន្និដ្ឋាន
រឿងចន្ទកុមារនេះជារឿងបែបសាសនា ប៉ុន្តែរឿង​​ មានអត្ថន័យយ៉ាងជ្រាលជ្រៅ និងមានអត្ថប្រយោជន៍​​យ៉ាងច្រើន សម្រាប់សង្គមជាតិគ្រប់សម័យកាលទាំងអស់  រឿងបានឆ្លុះបញ្ចាំងស្ទើរគ្រប់ទិដ្ឋភាពនៃសង្គម មានទាំង​​របបគ្រប់គ្រង ជំនឿសាសនា ការកាត់សេចក្ដីក្នុងតុលា-ការ សេចក្ដីលោភលន់ ការស៊ីសំណូក ការចងគំនុំតាមផ្ដន្ទា មនោសញ្ចេតនាក្នុងគ្រួសារ -- ដែលទាំងនេះសុទ្ធតែជាបញ្ហាដែលមនុស្សនៅជួបប្រទះរហូតមកដល់សព្វថ្ងៃនេះ។
ជារួមមក រឿងនេះធ្វើឲ្យយើងខ្ញុំបានយល់កាន់តែច្រើនពីតម្លៃដែលមិនអាចកាត់ថ្លៃបាននៃស្នាដៃ ចំពោះវិស័យអក្សរសាស្រ្តជាតិនៅគ្រប់សម័យកាល។ មិនតែ- ប៉ុណ្ណោះ យើងខ្ញុំបានជ្រួតជ្រាបទទួលបាននូវបទពិសោធ គោលគំនិតល្អៗ សម្រាប់ជាទុនជីវិតក្នុងការរស់នៅសំដៅ​​សម្រេចបានជោគជ័យនៅក្នុងជីវិតប្រចំាថ្ងៃ។



§ ស្ដាប់សំណួរដោយយកចិត្តទុកដាក់រួចត្រៀមឆ្លើយ
-ចម្លើយអាស្រ័យលើសិស្ស។
-ចម្លើយអាស្រ័យលើសិស្ស។


-ចម្លើយអាស្រ័យលើសិស្ស។
-ចម្លើយអាស្រ័យលើសិស្ស។
-ចម្លើយអាស្រ័យលើសិស្ស។
§ ត្រៀមឆ្លើយ៖

-សិស្សបង្ហាញៈ
រឿងសិក្សាតាមសៀវភៅសង្ខេបទសជាតករបស់បណ្ឌិតមហាឈឹម សុមន៍


-សិស្សធ្វើការបង្ហាញពីប្រភពនៃរឿងៈ រឿងមាន​​ប្រភពមកពីគម្ពីរត្រៃ​-បិដក និងគម្ពីរអដ្ឋកថា។


-សិស្សបង្ហាញពីកាលបរិច្ឆេទនៃរឿង។







-សិស្សរៀបរាប់ពីជីវប្រវត្តិ និងស្នាដៃរបស់អ្នកនិពន្ធ









-សិស្សធ្វើការសង្ខេបរឿង






-សិស្សធ្វើការវិភាគតួអង្គសំខាន់ៗ។






























































-សិស្សស្ដាប់សំណួរ រួច ឆ្លើយ។





 -សិស្សស្ដាប់សំណួរ រួច ឆ្លើយ។

-សិស្សស្ដាប់សំណួរ រួច ឆ្លើយ។









-សិស្សស្ដាប់សំណួរ និងឆ្លើយ។





























































-សិស្សស្ដាប់ និងឆ្លើយ








-សិស្សស្ដាប់ រួចឆ្លើយ។





-សិស្សស្ដាប់ រួចឆ្លើយ។







-សិស្សស្ដាប់រួចឆ្លើយ។























































































-សិស្សស្ដាប់ ហើយឆ្លើយនឹងសំណួរ។


-សិស្សស្ដាប់ រួចឆ្លើយ។











































































-សិស្សស្ដាប់ រួចធ្វើការសន្និដ្ឋានអំពីរឿង។





- ចែកសិស្សជា បីក្រុមៈ
ក្រុមទី១ ឲ្យសង្ខេបរឿង ក្រុមទី២ វិភាគតួអង្គ
ក្រុមទី៣ គូររូបភាពក្នុងឈុតណាមួយនៃរឿង
ជំហានទី
(ពង្រឹងពុទ្ធិ)
- សង្ខេបរឿងឡើងវិញ
- វិភាគតួអង្គសំខាន់ៗឡើងវិញ
- គូររូបភាពត្រង់ឈុត (ព្រះរាជាបញ្ជាឲ្យចាប់ព្រះចន្ទកុមារយកទៅបូជា)




-សិស្សស្ដាប់តាមការចាត់តាំង
-អនុវត្តកិច្ចការតាមក្រុម

Related Posts:

  • Khmer Hot Novels, "បងជីដូនមួយក្បាលខូចរបស់អូន" បងជីដូនមួយក្បាលខូចរបស់អូន បងជីដូនមួយក្បាលខូចរបស់អូន(រូបស្រីលក្ខណ៍) ទោះជាយ៉ាងណាពេលនេះបងមិនអាចបំភ្លេចអូនបានក៍ដោយ តែបងក៏មិនអាចធើដូចមុនបានទៀតដែរ…..នឹកតែមិនអាចជូបអូនដូចមុនទៀត។(ចូលប្រវត្តិសង្ខេប) ខ្ញុំជាគ្រួសារធម្មតាមួយក្នុងទីក្… Read More
  • Khmer Hot Novel, រឿងខានយូរជូរមាត់ វាត់អោយអស់ដៃ រឿង ខានយូរជូរមាត់ វាត់អោយអស់ដៃ ក្នុងវ័យជាង៤០ឆ្នាំទៅហើយ សម្រស់ក៏បាក់លោកប្ដីក៏មិនសូវជារវីរវល់ផ្ដល់សេចក្ដីសុខផ្លូវភេទញឹកញាប់ដូចកាល៣០ជាងសោះ តម្រេកតណ្ហារបស់ខ្ញុំក៏ចេះតែកើតមានជារៀងរាល់ថ្ងៃ លោកប្ដីដើរបាត់ៗមកដល់ផ្ទះកេះក៏មិនងើប ជួនពេ… Read More
  • Khmer Hot Novel, Father In Law !រឿងឪពុកក្មេក! រឿងឪពុកក្មេក! ថ្ងៃមួយ ខ្ញុំបានអោយឪពុកក្មេកមកចាំផ្ទះ ព្រោះប្តីរបស់ខ្ញុំគាត់ចេញទៅភ្នំពេញចំនួន៣ថ្ងៃ។ ក្នុងផ្ទះដ៏ស្ងាត់ជ្រងំ ពុកក្មេកខ្ញុំគាត់សម្រាក់នៅជាប់មាត់ទ្វាបន្ទប់ខ្ញុំ ព្រោះផ្ទះមិនធំទេ។ ថ្វីត្បិត គាត់ ជាបុរសពោះម៉ាយមានអាយុ… Read More
  • Meas Soksophea, Meas Soksophea​ Old Song, មាស សុខសោភា, Best Collection, Non Stop Vol 1 ស្ដាប់បទចម្រៀងពីរោះៗល្បីៗ ទាំងសម័យ និង បុរាណ Meas Soksophea, Meas Soksophea​ Old Song,មាស សុខសោភា, Best Collection, Non Stop Vol 1   … Read More
  • Angie Song collection Vol.1, Non Stop New Songs Collection, Angi Khmer Old Song, Angie non stop khmer songចង់ស្ដាប់បទចម្រៀងល្បីៗពីរោះៗ សូមមកកាន់ www.khmersong884.blogspot.com Angie Song collection Vol.1, Non Stop New Songs Collection, Angi Khmer Old Song, Angie non stop khmer  song … Read More

0 comments:

Post a Comment