ផ្នែកទី ១
វិធីសាស្ត្រស្រាវជ្រាវ
វិធីសាស្ត្រស្រាវជ្រាវ
១. ភាពចាំបាច់នៃសារណា
ចំពោះអ្នកអក្សរសិល្ប៍
ការសិក្សាអក្សរសិល្ប៍ គឺមានសារៈសំខាន់ណាស់ ហើយការនេះ
ក៏បានកើតឡើងជាយូរយារមកហើយដែរ តែភាគច្រើនគឺគេបានធ្វើការសិក្សាច្រើនតែលើស្នាដៃរបស់អ្នកនិពន្ធដែលជាជនជាតិខ្មែរ ។
ក៏ប៉ុន្តែសម័យបច្ចុប្បន្ននេះ
ដោយសារវិស័យអក្សរសិល្ប៍មានការរីកចម្រើន អ្នកអក្សរសិល្ប៍ក៏មានច្រើន ហេតុនេះភាពទូលំទូលាយនៃការសិក្សាស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍ក៏វិវត្តទៅតាមទម្រង់នោះដែរ
គឺក្រៅពីការសិក្សាស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍ជាច្រើន ដែលជារបស់អ្នកនិពន្ធខ្មែរ
ក៏នៅមានស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍បរទេសក្នុងតួលេខមួយ ដែលគួរឲ្យកត់សម្គាល់ផងដែរ
រហូតមុខវិជ្ជាអក្សរសិល្ប៍បរទេសនេះត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅក្នុងមហាវិទ្យាល័យជាច្រើននៅទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា ។
ការលើកយកប្រធានបទ សិក្សាស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍បរទេសរឿងទុគ៌តជន
មកសិក្សានេះ គឺមានគោលបំណង ៖
-
ចង់ដឹងពីជីវប្រវត្តិរបស់អ្នកនិពន្ធ Victor Hugo
-
ចង់ដឹងពីសង្គមបរិយាកាសរបស់ប្រទេសបារាំងនាសតវត្សទី១៩តាមរយៈស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍
-
ចង់ដឹងពីគំនិត និងបែបផែននៃការបង្កើតនិម្មិតកម្មអក្សរសិល្ប៍របស់អ្នកនិពន្ធបរទេស
-
ចង់ដឹងពីសិល្ប៍វិធីក្នុងការតាក់តែងស្នាដៃរបស់អ្នកនិពន្ធបរទេស
-
ចង់ដឹងពីទំនោររបស់អ្នកនិពន្ធ Victor Hugo
-
ចូលរួមបង្កើតស្នាដៃសម្រាប់ទុកជាឯកសារដល់អ្នកសិក្សាជំនាន់ក្រោយ
-
ជួយលើកស្ទួយវិស័យអក្សរសាស្ត្រជាតិខ្មែរ
-
ស្វែងយល់ពីរបៀបសរសេរ និងផលិតសម្ភារឧបទេសក្នុងវិធីសាស្ត្របង្រៀន‑រៀនអក្សរសិល្ប៍
-
ស្វែងយល់ពីរបៀបសរសេរ និងបែបបទនៃការស្រាវជ្រាវ
ដើម្បីរាវរកគន្លឹះថ្មីៗជុំវិញការស្រាវជ្រាវ
-
ដើម្បីបំពេញលក្ខខណ្ឌក្នុងការបញ្ចប់ការបណ្ដុះបណ្ដាល
ផ្នែកគរុកោសល្យដល់គ្រូកម្រិតឧត្តម បរិញ្ញា+១ នៅវិទ្យាស្ថានជាតិអប់រំ ។
២. ប្រវត្តិទាក់ទងនឹងកិច្ចការស្រាវជ្រាវ
ចំពោះការសិក្សាលើផ្នែកជីវប្រវត្តិ និងស្នាដៃអ្នកនិពន្ធ
គេឃើញមានអ្នកអក្សរសិល្ប៍មួយចំនួនធ្វើការសិក្សាដែលមានដូចជា ៖
-
លោក លាង ហាប់អាន សិក្សាអត្ថបទ ១៩៦៦
-
លោក លី ធាមតេង អ្នកនិពន្ធខ្មែរ ភិរម្យង៉ុយ
១៩៦៦
-
លោក លី ធាមតេង អ្នកនិពន្ធខ្មែរដែលមានឈ្មោះល្បី ១៩៧២
-
លោក ជ័យ ចាប សំរាវជ្រាវជីវប្រវត្តិអ្នកនិពន្ធខ្មែរ ១៩៨៦
-
លោក គឹម ពេជ្រពីរនន់ អ្នកនិពន្ធរឿងល្ខោនល្បីៗ ២០០២
-
លោក ឃីងហុកឌី មាលីបទអក្សរសិល្ប៍ខ្មែរសតវត្សទី១៩ ២០០៣
-
លោក លាង ហាប់អាន ព្រះរាជសម្ភារ កវីរាជសតវត្សទី១៧ ២០០៥
-
លោក កែវ ចន្ថា កម្រងកំណាព្យកូនប្រុសក្រោមពន្លឺព្រះច័ន្ទពេញបូណ៌មី ២០០៧
-
លោក ឃីង ហុកឌី អក្សរសិល្ប៍ខ្មែរសតវត្សទី២០ អ្នកនិពន្ធ និងអត្ថបទ ២០០៧
ព្រមទាំងសាស្ត្រាចារ្យ និងនិស្សិតអក្សរសាស្ត្រខ្មែរ
នៅសាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ក៏ដូចសាកលវិទ្យាល័យឯទៀតៗក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា
ដោយមានខ្លះជាសារណា និងខ្លះទៀតគ្រាន់តែជាកិច្ចការស្រាវជ្រាវជាក្រុមតូចៗ
ហើយលើកប្រធានបទដដែលប៉ុណ្ណោះ និងមិនបានធ្វើការចងក្រងជាប្លង់សម្រាប់បង្រៀនផ្នែកអក្សរសិល្ប៍នោះទេ ។
ក៏ប៉ុន្តែនៅក្នុងវិទ្យាស្ថានជាតិអប់រំ មានលក្ខណៈប្លែក
ព្រោះក្រៅពីសិក្សាស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍ ហើយតម្រូវឲ្យមានការសរសេរជាកិច្ចតែងការ
និងផលិតសម្ភារឧបទេសសម្រាប់បង្រៀនទៀត ។
៣.
ព្រំដែនស្រាវជ្រាវ
ក្នុងការសិក្សាវិភាគ និងបកស្រាយចំពោះប្រធានបទ
គឺក្រុមយើងខ្ញុំសុំធ្វើការសិក្សាតែទៅលើផ្នែកជីវប្រវត្តិរបស់អ្នកនិពន្ធ
Victor Hugo និងលើកយកស្នាដៃមួយរបស់លោកមកសិក្សា
គឺរឿងទុគ៌តជន តែប៉ុណ្ណោះ ។
នៅត្រង់ចំណុចចាប់ផ្តើម
ក្រុមយើងខ្ញុំបានធ្វើការបង្ហាញពីផ្នែកសង្គមបរិយាកាសរបស់ប្រទេសបារាំងបន្តិចបន្តួចផងដែរ ។
ចំណែកនៅផ្នែកខាងក្រោយមានកិច្ចតែងការក្នុងការសិក្សារឿងទុគ៌តជន និងការផលិតសម្ភារឧបទេស ។
៤.
វិធីសាស្ត្រសរសេរ
ប្រធានបទនេះ
ក្រុមយើងខ្ញុំបានប្រើប្រាស់វិធីសាស្ត្រក្នុងការសរសេរដោយការកំណត់មាតិកា បន្ទាប់មកធ្វើការប្រមូលទិន្ន័យដែលជាឯកសារមានស្រាប់
ដែលមានមួយចំនួនតូច និងតាមរយៈប្រព័ន្ធអ៊ីនធើណែត ក៏ដូចជាការប្រើប្រាស់ CD
Rom Encarta 2009 ជាដើម ។
បន្ទាប់មកទើបចាប់ផ្តើមសរសេរជាបន្តបន្ទាប់ ហើយរាល់ពេលបញ្ចប់មួយវគ្គៗ
ពួកយើងបានយកទៅឲ្យសាស្ត្រាចារ្យដឹកនាំត្រួតពិនិត្យ និងកែសម្រួល ។
ក្នុងការប្រមូលទិន្នន័យ គឺប្រព្រឹត្តទៅ ៖
-
នៅបណ្ណាល័យជាតិ
-
នៅបណ្ណាល័យវិទ្យាស្ថានជាតិអប់រំ
-
នៅបណ្ណាល័យ ហ៊ុន សែន សាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ
-
នៅបណ្ណាគារ និងតូបលក់សៀវភៅផ្សេងៗនៅទីក្រុងភ្នំពេញ
-
នៅហាងអ៊ីនធើណែតនានាក្នុងទីក្រុងភ្នំពេញ
-
ពីសិស្សច្បងដែលធ្លាប់បានសិក្សាស្នាដៃទាក់ទងនឹងប្រធានបទនេះពីមុនមក ។
ចំពោះការរចនាទំព័រ គឺយកតាមការកំណត់របស់វិទ្យាស្ថានជាតិអប់រំ
និងឯកសាររបស់រាជបណ្ឌិតសភាកម្ពុជា សារណា
និងនិក្ខេបបទ សិល្បៈ និងវិធីសាស្ត្រក្នុងការរៀបចំនិពន្ធ និងការពារ របស់បណ្ឌិត ស៊ន សំណាង ។
៥.
ផលពិបាកក្នុងការសរសេរ
នៅក្នុងដំណើរការនៃការសរសេរកិច្ចការមួយនេះ
គឺពួកយើងបានជួបប្រទះបញ្ហាមួយចំនួនដូចជាការខ្វះខាតឯកសារ
កម្រិតនៃការស្រាវជ្រាវនៅទាប ហើយម្យ៉ាងទៀតឯកសារដែលត្រូវសិក្សាសរសេរជាភាសាបរទេស
ដូចនេះត្រូវទាមទារឲ្យមានការអានជាច្រើនសារ និងធ្វើការបកប្រែ ។
៦. ផលរំពឹងទុក
ក្រោយពីបានសិក្សាប្រធានបទមួយនេះរួចមក
យើងខ្ញុំទាំងអស់គ្នាសង្ឃឹមថា នឹងទទួលបាននូវលទ្ធផលដូចខាងក្រោម ៖
-
អាចដឹងពីជីវប្រវត្តិរបស់អ្នកនិពន្ធ Victor Hugo
-
នឹងអាចចង់ដឹងពីសង្គមបរិយាកាសប្រទេសបារាំងនាសតវត្សទី១៩តាមរយៈស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍
-
អាចដឹងពីគំនិត និងបែបផែននៃការបង្កើតនិម្មិតកម្មអក្សរសិល្ប៍របស់អ្នកនិពន្ធបរទេស
-
អាចដឹងពីទំនោររបស់អ្នកនិពន្ធ Victor Hugo
-
អាចចូលរួមបង្កើតស្នាដៃសម្រាប់ទុកជាឯកសារដល់អ្នកសិក្សាជំនាន់ក្រោយ និងជួយលើកស្ទួយវិស័យអក្សរសាស្ត្រជាតិខ្មែរ
-
អាចស្វែងយល់ពីរបៀបសរសេរ និងការផលិតសម្ភារឧបទេសក្នុងវិធីសាស្ត្របង្រៀន‑រៀនអក្សរសិល្ប៍
-
អាចស្វែងយល់ពីរបៀបសរសេរ និងបែបបទនៃការស្រាវជ្រាវ
ដើម្បីរាវរកគន្លឹះថ្មីៗជុំវិញការស្រាវជ្រាវ
-
អាចឲ្យមានគំនិតថ្មីក្នុងការបង្កើតស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍
-
ស្នាដៃមួយនេះនឹងអាចជាឯកសារពិគ្រោះមួយក្នុងការសិក្សាស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍
ជាពិសេសនោះគឺការសិក្សាអក្សរសិល្ប៍បរទេស ដល់អ្នកសិក្សាជំនាន់ក្រោយ ។
0 comments:
Post a Comment