Wednesday, October 14, 2015

The Education in Cambodia Study Of Story Khmer​​ សិក្សាអត្ថបទរឿ ង ទុគ៌ជន (ត) ផ្នែកទី ៣ កិច្ចតែងការបង្រៀន

ផ្នែកទី ៣


កិច្ចតែងការបង្រៀន













កិច្ចតែងការបង្រៀន

                   កាលបរិច្ឆេទ                 ៖          ថ្ងៃទី     ខែ      ឆ្នាំ
                        មុខវិជ្ជា                         ៖          អក្សរសាស្ត្រខ្មែរ
                        មេរៀន                         ៖          អក្សរសិល្ប៍បរទេស
                        សមត្ថភាព                    ៖          អំណាន “រឿងទុគ៌តជន”
                        វិធីសាស្ត្របង្រៀន          ៖          គោលវិធីសិស្សមជ្ឈមណ្ឌល
                        រយៈពេល                     ៖          ... ម៉ោង ... នាទី
            ១. វត្ថុបំណង
§  ចំណេះដឹង 
-       ដឹងពីជីវប្រវត្តិ និងស្នាដៃអ្នកនិពន្ធបរទេស ដែលល្បីក្នុងសតវត្សទី១៩ គឺលោក Victor Hugo
-       ដឹងពីសង្គមបរិយាកាស និងព្រឹត្តិការណ៍សំខាន់ៗ ដែលកើតឡើងក្នុងសង្គមបារាំង​នាសម័យនោះតាមរយៈស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍
-       យល់ដឹងពីដំណើររឿងទាំងមូល
-       យល់ដឹងពីវិធីសាស្ត្រនៃការសរសេររបស់អ្នកនិពន្ធបរទេស
-       ស្វែងយល់ពី អត្ថន័យ អត្ថរូប និងអត្ថរសនៃអត្ថបទ
-       ដឹងពីទស្សនៈអប់រំសំខាន់ៗនៅក្នុងដំណើររឿងទាំងមូល
§  បំណិន 
-       ទាញរកនូវទស្សនៈអប់រំទាំងឡាយក្នុងអត្ថបទ
-       ធ្វើការបកស្រាយបញ្ហាផ្សេងៗនៅក្នុងអត្ថបទ
-       ទាញយកបទពិសោធន៍ល្អៗ តាមរយៈសកម្មភាពរបស់តួអង្គនៅក្នុងអត្ថបទមក​អនុវត្តក្នុងជីវិតឲ្យបានជោគជ័យ
-       មានធម៌មេត្តា ករុណា មានការយោគយល់អធ្យាស្រ័យចំពោះគ្នាជានិច្ច
-       បង្កើតនូវស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍ ដែលមានលក្ខណៈជាសកល ដោយឈរលើ​មូលដ្ឋានអត្ថបទ
§  ឥរិយាបថ
-       បណ្តុះគំនិតស្រឡាញ់សន្តិភាព និងប្រជាធិបតេយ្យ
-       បណ្តុះគំនិតចេះយោគយល់គ្នា មានអធ្យាស្រ័យល្អចំពោះគ្នាគ្រប់កាលៈទេសៈ
-       បណ្តុះគំនិតស្អប់ខ្ពើមការជិះជាន់ ការរើសអើង និងការកេងប្រវ័ញ្ចចំពោះគ្នា
-       ឲ្យចេះគោរពស្រឡាញ់ និងដឹងគុណមាតាបិតា និងមានភាពស្មោះត្រង់ជានិច្ច
២. សម្ភារឧបទេស
-       សៀវភៅរឿងទុគ៌តជន
-       សៀវភៅប្រវត្តិវិទ្យា (ថ្នាក់ទី៧ មាននិយាយពីប្រវត្តិសាស្ត្របារាំងនាសម័យនោះ)
-       សៀវភៅអ្នកនិពន្ធរឿងល្ខោនល្បីៗ របស់លោកគឹម ពេជ្រពីរនន់
-       សៀវភៅរឿង Les Misérables មានបីភាគសរសេរជាភាសាបារាំង
-       ឯកសារវីដេអូរឿងទុគ៌តជន
-       រូបភាព និងឯកសារពាក់ព័ន្ធ ដែលដកស្រង់ចេញពីប្រព័ន្ធអ៊ីនធើណែត
៣. ដំណឹកនាំមេរៀន

សកម្មភាពគ្រូ
ខ្លឹមសារមេរៀន
សកម្មភាពសិស្ស


‑ គ្រូពិនិត្យ វត្តមាន អនាម័យ​ សណ្តាប់ធ្នាប់​និងវិន័យរបស់សិស្ស
ជំហានទី១
( រដ្ឋបាលថ្នាក់ )
‑ សណ្តាប់ធ្នាប់ វិន័យ អនាម័យ និងវត្តមាន



‑ ប្រធានថ្នាក់រាយការណ៍




‑ គ្រូសួរសំណួររំឭកមេរៀន​ចាស់ ៖

១. តើមេរៀនដែលយើង​បាន​សិក្សាពីថ្ងៃមុនមាន​ចំណង​ជើងដូចម្តេច ?
២. ដូចម្តេច ដែលហៅថា​រូបារម្មណ៍ ?








៣. រូបារម្មណ៍ដែលនៅក្នុង​អក្សរសិល្ប៍ខ្មែរមានប៉ុន្មាន​ប្រភេទ ? អ្វីខ្លះ ?
ជំហានទី២
( រំឭកមេរៀនចាស់ )
‑ បំណិនថ្មី “រូបារម្មណ៍អក្សរសិល្ប៍”




‑ រូបារម្មណ៍ក្នុង​អក្សរសិល្ប៍


‑ ជាទម្រង់ពិសេសមួយ​នៃអក្សរ​សិល្ប៍ បង្កើត​លក្ខណៈរំភើប​ និងវិចារណៈ







‑ មាន ៤ប្រភេទធំៗ






‑ សិស្សស្តាប់ ធ្វើលំនឹក​កម្ម រួច​ត្រៀមឆ្លើយ​សំណួរ
១. បំណិនថ្មី “រូបារម្មណ៍ ក្នុងអក្សរសិល្ប៍”


២. គឺជាទម្រង់ពិសេស​មួយដែល​កើតឡើង​តាម មធ្យោបាយនៃ​គំនិត វា​ឆ្លុះ​បញ្ចាំងទៅលើពិភព​វត្ថុវិស័យតាមរយៈ​វិចារណ​ញាណ ពោល​គឺបង្កើត​លក្ខណៈ​រំភើប និង​វិចារណៈ ដែលនាំឲ្យ​ស្នាដៃ​អក្សរសិល្ប៍មាន​តម្លៃ ។

៣. មាន៤ប្រភេទធំៗគឺ ៖
‑ ឧបមាណរូបារម្មណ៍
‑ បំរៀបន័យរូបារម្មណ៍
‑ និមិត្តរូបារម្មណ៍
‑ រូបារូបីយារម្មណ៍ ។




‑ សំណួរបំផុសមេរៀនថ្មី

១. តើប្អូនៗធ្លាប់បាន អាន​រឿងទុគ៌តជនដែរឬទេ ?
២. តើរឿងនេះនិពន្ធដោយ​នរណា ?
‑ សរសេរចំណងជើងដាក់​​លើក្តារខៀន


១. តើចំណងជើងមាននេះ​​និយាយអំពីអ្វី ?

២. អាន​ចំណង​ជើងរួច តើ​ប្អូនៗគិតអ្វីជា​ដំបូង ?

១. តើអ្នកបានឃើញអ្វីនៅ​ក្នុងរូបភាពនេះ ?


‑ ឲ្យសិស្សស្វែងយល់ពាក្យ​ពិបាកក្នុងសទ្ទានុក្រមដោយ​ខ្លួនឯង





‑ឲ្យសិស្សអានសំណួរត្រិះរិះ​ក្នុងអត្ថបទ



















‑ ឲ្យសិស្សអានអត្ថបទរឿង ​ដោយស្ងៀមស្ងាត់

‑ ឲ្យសិស្សឆ្លើយសំណួរ​
១. សំណួរទី១

២. សំណួរទី២
















៣. សំណួរទី៣


















៤. សំណួរទី៤






៥. សំណួរទី៥













៦. សំណួរទី៦
















































































៧. សំណួរទី៧


























































































































































































































៨. សំណួរទី៨



















-                     គ្រូសម្រួលចម្លើយ
ជំហានទី៣
( មេរៀនប្រចាំថ្ងៃ )
សិក្សារឿងទុគ៌តជន
ក. ត្រៀមអំណាន


‑ ចម្លើយអាស្រ័យលើសិស្ស

‑ ចម្លើយអាស្រ័យលើសិស្ស
(លោក Victor Hugo)
‑ អំណាន រឿងទុគ៌តជន


‑ សិក្សាចំណងជើង




‑ ចម្លើយអាស្រ័យលើសិស្ស

‑ សិក្សារូបភាព



‑ សិក្សាពាក្យពិបាក 



ទុគ៌ត (គុ.)



ខ. អំណាន
‑ សំណួរត្រិះរិះ

១. តើអត្ថបទរឿងនេះនិពន្ធ​នៅ​ក្នុងឆ្នាំណា ? អ្នកនិពន្ធ​ឈ្មោះអ្វី ?
២. តើរឿងនេះចែកជា​ប៉ុន្មាន​វគ្គ ? អ្វីខ្លះ ?
៣. ចូររកប្រធានរឿងក្នុង​អត្ថបទ​រឿងនេះ ។
៤. តើនរណាជាជនទុគ៌ត ? អ្វីបាន​ជាអ្នកគិត​បែបនេះ ?
៥. ចូររកមូលបញ្ហា​នៅក្នុង​រឿង និង​ធ្វើការ​វិភាគ ។
៦. ចូរអ្នករៀបរាប់ពីតួអង្គ​នៅក្នុង​រឿង និងធ្វើការវិភាគ​តួអង្គ Jean Valjean នាង​Cosette  និង Marius ។
៧. តើអ្នកនិពន្ធបានប្រើ​សិល្ប៍វិធី​អ្វីខ្លះ ក្នុងការតាក់​តែង​រឿង ? រក​ឧទាហរណ៍​បញ្ជាក់ ។
៨. តើរឿងនេះបង្កប់នូវតម្លៃ និង​ឧត្តមគតិដូចម្តេចខ្លះ ?
‑ រឿងទុគ៌តជន


‑ ឆ្លើយសំណួរត្រិះរិះក្នុង​សៀវភៅ​
១. ឆ្នាំ១៨៦២ និពន្ធដោយ លោក Victor Hugo ជនជាតិបារាំង ។
២. ចែកជា ១៥វគ្គ ៖
+ វគ្គទី១ Jean Valjean
+ វគ្គទី២  Fantine
+ វគ្គទី៣ M. Madeleine
+​ វគ្គទី៤ The Man in the Long Yellow Coat
+ វគ្គទី៥ Valjean and Cosette
+ វគ្គទី៦ Marius
+ វគ្គទី៧ The Jondrette
+ វគ្គទី៨ Marius and Cosette
+ វគ្គទី៩ M. Gillenormand
+ វគ្គទី១០ The Barricade
+ វគ្គទី១១ The Letter
+ វគ្គទី១២ Fight to the Death
+ វគ្គទី១៣ The Sewers of Paris
+ វគ្គទី១៤ The Wedding
+ វគ្គទី១៥ The Truth at Last
៣. គឺដំណើរជីវិតរបស់យុវ​ជន បារាំង ដែលរស់នៅដោយគ្មានទីពឹង និងពោរពេញដោយឧបសគ្គរាប់មិនអស់ ជាមួយការតស៊ូប្រឈមមុខនឹងសង្គម ដំណើរជីវិតរបស់ពួកគេប្រព្រឹត្តដោយក្តីទីទ័លក្រលំបាក សុខចិត្តធ្វើអ្វីៗគ្រប់យ៉ាង​ ដើម្បីមានជីវិតរស់នៅ ។ ឧបសគ្គទាំងប៉ុន្មាន អ្ន​កនិពន្ធបានទម្លាក់ទៅលើភាពអយុត្តិធម៌ក្នុងសង្គម ការគ្រ​ប់គ្រង ដែលបាត់នូវជំនឿចិត្ត ភាពចលាចលអនាធិបតេយ្យ និងការបះបោរ ជាហេតុបណ្តាល​ឲ្យមានអថេរភាពនៅក្នុងសង្គម ។ តែ​នៅទីបំផុត អ្នកនិពន្ធបានសម្រេច ចិត្តផ្តល់នូវដំណោះស្រាយមួយសមស្រប គឺការប្រកាន់យកសីលធម៌ក្នុងខ្លួន ដោយការដាក់ទាន និងការសន្តោសប្រោសប្រណី។
៤. គឺ Jean Valjean ព្រោះតាំងពី​ចាប់ផ្តើម រហូតបញ្ចប់រឿងគាត់​ស្ថិតនៅក្នុងសភាពជាជន ដែល​កម្សត់ បើទោះបីជារស់ក្នុងជីវភាព​អភិជនក៏ដោយ ពោលគឺគាត់​ទុគ៌តទាំងទ្រព្យសម្បត្តិ (ដើមរឿង) ទាំងសេរីភាព និងភាពកក់ក្តៅ ។
៥. មានដូចជា ៖
‑ បញ្ហាជីវភាពគ្រួសារ ៖ ទីទ័លក្រ
‑ បញ្ហាសាសនា ៖ មានតួនាទីអប់រំ​មនុស្សឲ្យល្អ
‑ បញ្ហាស្នេហា ៖ ស្នេហារវាងម្តាយ​ឪពុក និងកូន រវាងបង្អូន រវាងគូ​សង្សា រវាង​ប្រទេសជាតិ
‑ បញ្ហាគ្រួសារ ៖ មានការមិនចុះ​សម្រុងគ្នារវាងសមាជិកនីមួយៗ
‑ បញ្ហាគុណធម៌ ៖ ការជួយគ្នាគ្រប់​កាលៈទេសៈ
‑ បញ្ហានយោបាយ ៖ មានការធ្វើ​បដិវត្តន៍ នាំឲ្យគ្រួសារបែកបាក់ ស្លាប់​មនុស្ស
៦. តួអង្គនៅក្នុងរឿងមាន ៖
-   Jean Valjean M. Madelein M. Leblance  តួអង្គឯកក្នុង រឿង
-   CosetteUrsula ជាកូនស្រី​របស់នាង Fantine
-   Marius កូនរបស់ Pontmercy និងជាស្វាមីរបស់នាង Cosette
-   Fantine ជាម្តាយរបស់ Cosette
-     Javert ជាអធិការប៉ូលីស
-   M. ThénardierJondrette ជា​ម្ចាស់តៀមលក់ចំណីអាហារ
-   Mme. Thénardier ជាប្រពន្ធ របស់ M. Thénardier
-   Éponine ជាកូនស្រីរបស់លោក​Thénardier
-   AZelma ជាកូនស្រីរបស់លោក Thénardier
-   Gavroche ជាកុមារដែលម៉ែឪ​បោះបង់ចោល
-   Myriel ព្រះសង្ឃកាតូលិក
-   Mlle. Baptistine ជាប្អូនស្រីរបស់​ព្រះសង្ឃកាតូលិកចិត្តល្អ
-   Mme. Magloire ជាអ្នកបម្រើ​របស់ព្រះសង្ឃកាតូលិកចិត្តល្អ
-   Champmathieu ជាមនុស្សដែល​គេចាប់ច្រឡំ និងយល់ថាជា Valjean
-   Petit-Gervais ជាក្មេងដែល Valjean ដណ្តើមប្រាក់
-   Enjolras មិត្តភក្តិរបស់ Marius
-   M. Georges Pontmercy ជាឪពុក​របស់ Marius
-   M. Gillenormand ជាជីតារបស់ Marius
-   Urbain Fabre ជាឈ្មោះដែល Valjean បោកប្រាស Thénardier
-   Fauchelevent ជាបររទេះ ដែល Valjean បានជួយ
-   Tholomyès ជានិស្សិតចិត្ត​អាក្រក់បំផ្លាញអនាគត Fantine រួចបោះបង់ចោល
វិភាគតួអង្គ 
·     Jean Valjean
+ គុណសម្បត្តិ
-   ជាមនុស្សមានការតស៊ូក្នុងជីវិត
-   មានចិត្តធម៌ ជួយសង្គ្រោះ និង​យកអាសារអ្នកដទៃ
-   មានចិត្តស្មោះត្រង់ ទទួលស្គាល់​ការពិត
-   ជាមនុស្សប្រកបដោយវិចារណញាណ
-   ចេះដោះស្រាយហេតុការណ៍កើតឡើងភ្លាមៗ ដោយភាព​វ័យឆ្លាត
-   ឧស្សាហ៍ព្យាយាម ម្ចាស់ការ
+ គុណវិបត្តិ
-   ពេលខ្លះមានចិត្តឆេវឆាវ
-   មិនគោរពច្បាប់រដ្ឋ
·     Cosette
+ គុណសម្បត្តិ
-   មានសម្រស់ស្រស់ស្អាត
-   ស្មោះត្រង់ចំពោះស្នេហា
-   ប្រកបដោយឧត្តមគតិ ក្នុង​ការ​ចូលរួមក្នុងការធ្វើបដិវត្តន៍
+ គុណវិបត្តិ
-   មិនស្តាប់បង្គាប់ឪពុកម្តាយ លួចមានស្នេហា
-   មានសូវចេះគិតគូរឲ្យបានវែង​ឆ្ងាយ
·     Marius
+ គុណសម្បត្តិ
-   ជាកូនប្រុសក្នុងត្រកូល​អភិជន មានចំណេះវិជ្ជាខ្ពស់
-   មិនចេះប្រកាន់វណ្ណៈ
-   មានភក្តីភាពចំពោះស្នេហា
-   មានឧត្តមគតិខ្ពស់ តស៊ូវណ្ណៈ បំបាត់នូវអំពើជិះជាន់ក្នុងសង្គម
+ គុណវិបត្តិ
-   ឆាប់តក់ស្លុតចំពោះហេតុការណ៍ដែលកើតឡើងភ្លាមៗ
-   មានការផ្តេកផ្តួលចំពោះស្នេហា​ខ្លាំង
-   ឆេវឆាវក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាចំពោះមុខ
-   ចិត្តធំ មិនស្តាប់បង្គាប់ចាស់ទុំ
៧. បានប្រើវិធីដូចជា ៖
អារម្ភវិធី ជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធ​ប្រើក្នុងការផ្តើមរឿង ។
ដូចយើងបានដឹងស្រាប់ហើយថា ប្រលោមលោកបែបទំនើប អ្នក​និពន្ធផ្តើមរឿងដោយសេរី​ ហេតុ​នេះ នៅក្នុងរឿងទុគ៌តជន ក៏ដូច​គ្នា គឺអ្នកនិពន្ធ ធ្វើការផ្តើមរឿង​របស់​លោក ដោយរៀបរាប់ពី​ភិនភាគ​បុរសម្នាក់ ដែលមានរូបរាង​មិន​សមរម្យ ហើយមនុស្សម្នាគ្រប់គ្នា​មានការខ្លាចរអារទៀត​ផង ។ តាម​ពិត​បុរសម្នាក់នោះគឺ Jean Valjean ផ្ទាល់តែម្តង ។ បន្ទាប់ពីនេះ អ្នក​និពន្ធចាប់បន្ត​ដោយសកម្មភាព ជន​នេះ និងមានការរំឭក​រឿងដើមខ្លះ រួចបន្តសាច់រឿង​រហូតចប់ ។
ពិពណ៌នាវិធី
អ្នកនិពន្ធបានធ្វើការពិពណ៌នារៀបរាប់ពីធម្មជាតិ ឬសកម្មភាពតួអង្គ ។ នៅក្នុងរឿងនេះអ្នកនិពន្ធបានពណ៌នាយ៉ាងច្រើនដូចជា ប្រវត្តិរឿងរបស់ Jean Valjean និងសកម្មភាពលួចនំបុ័ង ។ អ្នកនិពន្ធក៏បានរៀបរាប់ ពីដំណើរដ៏វែងឆ្ងាយរបស់តួអង្គឯករូបនេះ ពេលចេញពីពន្ធនាគារការពណ៌នាពីសកម្មភាពរបស់ Jean Valjean ដែលស្ថិតក្នុងភាពទុគ៌តនៅក្រុង Digne មុនពេលគាត់បានជួបសង្ឃកាតូលិក Myriel ហើយពេលទៅដល់ផ្ទះជួលត្រូវគេបណ្តេញចេញ​ ។ ការពណ៌នាពីភាពឯការបស់ Cosette ដែលត្រូវគ្រួសារ Thénadier ធ្វើបាប ។ ការពណ៌នាពីការងារដ៏ធ្ងន់ធ្ងររបស់ Fantine ក្រោយពីគេបានបណ្តេញនាងចេញពី រោងចក្រ ដែលនាងធ្វើការច្រើន តែទទួលបានប្រាក់ខែតិចតួច មិនសមនឹងកម្លាំងពលកម្ម ។ លោក Victor Higo ក៏បានពណ៌នាផងដែរពីជីវិតក្មេងអនាថា Gavroche​ និងស្នេហាអណ្តែតអណ្តូងរវាង Marius និង Cosette ។ ការពណ៌នា ដែលធ្វើឲ្យអ្នកអានរឹតតែចាប់អារម្មណ៍ខ្លាំងថែមទៀតនោះ គឺទិដ្ឋភាពដែល Jean Valjean ដេកឈឺតែម្នាក់ឯង និងពាក្យបណ្តាំចុងក្រោយ ប្រាប់ទៅកូនប្រុស្រីគឺ Marius និង Cosette
វឌ្ឍមានវិធី គឺជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធតុបតែងឡើង ដើម្បីផ្តល់នូវការរីកចម្រើនបន្តិចម្តងៗ នៃរឿង(សកម្មភាពតួអង្គក្តី) ធ្វើឲ្យមានស្ថានភាព ឬដំណើតឹងតែងឡើង 
ឧទាហរណ៍ នៅពេលដែល Fantine ឈឺសម្រាកព្យាបាលនៅមន្ទីរពេទ្យ ពេលនោះគឺនាងចង់ជួបមុខ Cosette ដែលជាកូនស្រីនាងជាខ្លាំង ប៉ុន្តែបំណងរបស់នាងមិនបានសម្រេចឡើយ ធ្វើឲ្យនាងស្លាប់ទៅទាំងសោកស្តាយ។
ភ្លាមៗនោះ នាងបានបើកភ្នែក ហើយឃើញលោក Madeleine នាងក៏ បានសួរទៅលោកដោយស្នាមញញឹមយ៉ាងស្រទន់ថាៈ
- ចុះឯណា Cosette ? លោក Madelein  ក៏បាននិយាយតបមកវិញដោយទន់ភ្លន់ថាៈ
- ចាំពេលក្រោយ។
លុះក្រោយមក Fantine ក៏បានស្លាប់ទៅ ដោយមិនបានជួបមុខកូនស្រីរបស់នាងឡើយ 
 សន្ទេហវិធី គឺជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធប្រើសម្រាប់ ធ្វើឲ្យអ្នកអានចង់ដឹងហើយ ចង់ដឹងទៀតអំពីរឿងណាមួយ ដោយគេបែងចែករឿងជាខណៈផ្សេងៗគ្នា
ឧទាហរណ៍
- តើ Jean Valjean មានជីវភាពរស់នៅយ៉ាងដូចម្តេច បន្ទាប់ពីចេញពីគុក ?
- តើ Jean Valjean អាចជួយ Cosette ដោយយកនាងចេញពីផ្ទះ Thénardier តាមវិធីណា ?
- តើ Marius អាចជួប Cosette ទៀតទេបន្ទាប់ពីនាង និងឪពុកនាង ចាកចេញពីទីក្រុងប៉ារីស ?
- តើ Marius អាចស្វែងរកអ្នកដែលបានជួយសង្រ្គោះឪពុករបស់ខ្លួនឃើញដែរឬទេ ?
- តើ Marius និងនាង Cosette អាចរៀបការបានគ្នាជាប្តីប្រពន្ធដែរឬទេ​ ?
- តើចុងបញ្ចប់ជីវិតរបស់ Jean Valjean ទៅជាយ៉ាងណា ?
សំវាទវិធី គឺជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធ ធ្វើឲ្យតួអង្គចាប់ពីពីរនាក់ឡើងទៅមានការសន្ទនា និយាយសារសង​គ្នារវាងបញ្ហាអ្វីមួយ ​ឬអំពីវិបត្តិទំនាស់ឈ្លោះទាស់ទែងគ្នាដោយពាក្យសម្តី 
អ្នកស្រី Thénardier និយាយទាំងខឹងច្រឡោត នៅពេលឃើញ នាងតូចថាៈ
- តើឯងទៅយកអ្វីបានជាយូរម៉្លេះ?
នាងតូច Cosette បាននិយាយឆ្លើយតបទាំងភ័យខ្លាចថាៈ
- លោកពូម្នាក់នេះចង់បានបន្ទប់ ស្នាក់នៅមួយសម្រាប់យប់នេះ។
អ្នកស្រី Thénardier បានសម្លក់សម្លឹងមើលទៅបុរសចំណាស់នោះដោយមិនអារម្មណ៍អ្វីឡើយ ព្រោះយល់ថាបុរសនោះប្រហែលជាគ្មានលុយទេ ហើយគាត់បាននិយាយថាៈ
“- ខ្ញុំសូមទោស បន្ទប់ស្នាក់នៅពេញអស់ទៅហើយណាលោក។
បុរសចំណាស់នោះ ក៏បាននិយាយតបវិញថាៈ
ខ្ញុំអាចចំណាយប្រាក់សម្រាប់ថ្លៃបន្ទប់បានណាអ្នកស្រី
ឯកវាទវិធី គឺជាវិធីដែលធ្វើឲ្យតួអង្គមួយរូប ដែលទទួលរងទុក្ខទោសក្តី មានការឈឺចាប់ទុក្ខព្រួយក្តី ឬ​កើតមានវិប្បដិសារី អំពីរឿងអ្វីមួយ ដោយមាន​ការនិយាយរំឭកពីហេតុភេទ ឬរឿងរបស់ខ្លួនតែម្នាក់ឯង 
ឧទាហរណ៍ នៅពេលដែល Fantine បាត់បង់ការងារធ្វើ នាងក៏គ្មានប្រាក់ផ្ញើទៅឲ្យគ្រួសារ Thénardier ដើម្បីជួយផ្គត់ផ្គង់ដល់ Cosette ជាកូនស្រីរបស់នាង ខណៈ ពេលនោះដែរ Thénardier បានសរសេរសំបុត្រជំរិតទារលុយពី Fantine ដោយយកលេសថាត្រូវការលុយជាចាំបាច់ ដើម្បីទិញម្លៀក​បំពាក់ និងថ្នាំពេទ្យឲ្យ Cosette ។ ពេលនោះនាងមានការពិបាកចិត្តខ្លាំងណាស់ ហើយក៏សម្រេចចិត្ត កាត់សក់ និងដកធ្មេញរបស់នាងលក់ដើម្បីយកប្រាក់ផ្ញើទៅឲ្យ Thénardier 
នាងគិតសញ្ជឹងម្នាក់ឯងថា៖​ សក់ខ្ញុំនឹងដុះលូតលាស់សារជាថ្មីម្តងទៀត ប៉ុន្តែធ្មេញខ្ញុំត្រូវ​បាត់បង់ជារៀងរហូត។
វណ្ណនាវិធី គឺជាការនិយាយរឿង ដែលផ្តើម ដោយអ្នកនិពន្ធរវាងការទាក់ទងគ្នារវាងសកម្មភាពនៃតួអង្គ 
អ្នកនិពន្ធបាននិយាយរៀបរាប់ អំពីទំនាក់ទំនងគ្នា នៅក្នុងគ្រួសាររបស់ Marius ថា ៖
Georges Pontmercy បានរៀបការ ហើយមានកូនប្រុសម្នាក់ឈ្មោះ Marius ។ គាត់បានរស់នៅឯ The Battle of waterlooតែសំណាងមិននៅឆ្នាំដដែលនោះ ប្រពន្ធគាត់បានស្លាប់ ។ ឪពុកក្មេកគាត់គឺលោក Gillenormand គឺជាអ្នកមានទ្រព្យសម្បត្តិស្តុកស្តម្ភ ប៉ុន្តែឪពុកក្មេក និងកូនប្រសារទាំងពីរ គឺស្អប់គ្នាទៅវិញទៅមក 
ការបង្ហាញតួអង្គ
អ្នកនិពន្ធបានប្រើប្រាស់ នូវវិធីច្រើនយ៉ាងក្នុងការបង្ហាញតួអង្គនៅក្នុងរឿងដូចជា៖
+ ការបង្ហាញតួអង្គតាមរយៈអ្នក​និពន្ធ
អ្នកនិពន្ធបានចាប់ផ្តើមនិទានរឿងដោយការពិពណ៌នាតួអង្គ Jean Valjean ដែលជាតួអង្គសំខាន់នៅក្នុងនេះ។
នៅវេលាល្ងាចមួយ ក្នុងខែតុលា ឆ្នាំ១៨១៥ រយៈពេលមួយម៉ោង មុនពេលព្រះអាទិត្យ អស្តង្គតបុរសម្នាក់ ដែលមានពុកចង្កាវែង ពោរពេញដោយធូលី មានសម្លៀកបំពាក់រហែកដើរសំដៅទៅទីក្រុង Digne ។ គាត់ស្ថិតក្នុងវ័យ ប្រហែលជា៤០ឆ្នាំប្លាយ មានកម្ពស់ល្មម មានស្មាទូលាយ​ និងមាំមួន។ គាត់ពាក់មួកស្បែកសត្វ បាំងមុខពាក់កណ្តាល ដែលសម្បូរដោយញើស ។ គាត់ពាក់អាវពណ៌ក្រហមលាយលឿង និងចំហឡេវបង្ហាញខ្នងគាត់មាន​សាក់កាដូទាហាន ហើយក្នុងដៃគាត់មានឈើច្រត់ធំមួយ 
+ ការបង្ហាញតួអង្គតាមរយៈតួ​អង្គផ្សេងទៀត
Fantine បានណែនាំកូនស្រីខ្លួនឲ្យអ្នកស្រី Thénardier បានស្គាល់ 
អ្នកស្រី Thénardier បានសួរថា ៖
‑ តើកូនអ្នកស្រីឈ្មោះអ្វី ?
Fantine បានឆ្លើយថា ៖
‑ នាងឈ្មោះ Euphrasie ប៉ុន្តែខ្ញុំ ហៅនាងថា Cosettle នាងមានវ័យជិត​៣ឆ្នាំហើយ។
+ ការបង្ហាញតួអង្គតាមរយៈតួ អង្គខ្លួនឯងផ្ទាល់
Fantine បានណែនាំខ្លួនឯងឲ្យអ្នកស្រី Thénardier ស្គាល់ ។
ស្រ្តីក្មេងនោះបាននិយាយថា ៖
- ខ្ញុំមានឈ្មោះថា Fantine ។​ ខ្ញុំធ្លាប់ធ្វើការនៅប៉ារីស ប្តីខ្ញុំបានស្លាប់បាត់ទៅហើយ ហើយខ្ញុំ ក៏បាត់បង់ការងារធ្វើដែរ 
អន្តរវិធី ជាវិធីដែលអ្នកនិពន្ធ​ប្រើដើម្បីបញ្ចប់រឿង។
អ្នកនិពន្ធ Victor Hugo បានបញ្ចប់ស្នាដៃរឿងទុគ៌តជន ដោយធ្វើឲ្យតួអង្គឯកគឺ Jean Valjean ស្លាប់ជាមួយនឹងស្នាមញញឹម នៃសុភមង្គលរបស់ Cosette និង Marius 
៨. ឧត្តមគតិមនៅក្នុងរឿង ៖
-   អប់រំមនុស្សឲ្យចេះជួយគ្នាក្នុងគ្រាមានអាសន្ន
-   ធ្វើឲ្យមនុស្សចេះតស៊ូក្នុងជីវិ
-   អប់រំមនុស្សឲ្យមានគុណធម៌ សីលធម៌ក្នុងការរស់នៅ
-   អប់រំមនុស្ស ឲ្យចេះលះបង់លះ​ប្រយោជន៍ផ្ទាល់ខ្លួន ដើម្បីផល ប្រយោជន៍រួម
-   ស្នេហាស្មោះស្ម័គ្រ
-   អប់រំមនុស្ស ឲ្យចេះគោរពច្បាប់សង្គម
-   បង្ហាញពីចរិស្នេហាជាតិ
-   ធ្វើឲ្យមនុស្សចេះរើបម្រះពីវណ្ណៈជិះជាន់​ដើម្បីសិទ្ធិសេរីភាព
-   អប់រំអ្នកដឹកនាំឲ្យចេះគិតគូរដល់ប្រជារាស្រ្ត
-   អប់រំមនុស្ស ឲ្យចេះគិតគូរពិចារណាឲ្យបានល្អិតមុននឹងធ្វើអ្វីមួយ ។
‑ សម្រួលចម្លើយសំណួរ​ត្រិះរិះ




‑ សិស្សស្តាប់សំណួរ និងត្រៀម​ឆ្លើយ
១. សិស្សឆ្លើយ

២. សិស្សឆ្លើយ

‑ សិស្សអានចំណងជើង និងចម្លងដាក់ក្នុងសៀវភៅ​ រួចឆ្លើយសំណួរ

១. អំពីជនម្នាក់ដែលរស់​នៅក្នុង​សភាពជនតោក​យ៉ាក ក្រីក្រ
២. សិស្សឆ្លើយ


១. គឺមានមនុស្សស្រីម្នាក់​កំពុង​ទ្រោបខ្លួន ទៅលើ​បុរស​ចំណាស់​ម្នាក់

‑ សិស្សបើកសទ្ទានុក្រម​ពន្យល់ពាក្យពិបាក 

ទុគ៌ត (គុ) សំ. ដែលដល់​នូវ​សេច​ក្តីលំបាក គឺ​ដែល​ទ័លក្រ ដែលក្រី​ក្រ​ទ្រព្យ ដែល​ខ្សត់ទ្រព្យ ។

‑ សិស្សអានសំណួរ​ត្រិះរិះ




















‑ អានអត្ថបទដោយយក​ចិត្តទុកដាក់ត្រៀមឆ្លើយ​សំណួរ
‑ សិស្សឆ្លើយសំណួរ
១. សិស្សឆ្លើយ

២. ឆ្លើយសំណួរទី២
















៣. ឆ្លើយដោយយកចិត្ត​ទុកដាក់

















៤. ឆ្លើយសំណួរទី៤






៥. ឆ្លើយពន្យល់សំណួរ​ទី៥













៦. ឆ្លើយសំណួរ















































































៧. ឆ្លើយដោយយកចិត្ត​ទុកដាក់

























































































































































































































៨. បកស្រាយចម្លើយ



















‑ សិស្សកត់ត្រាដាក់ក្នុង​សៀវភៅ




‑ ចែកសិស្សជា៤ក្រុម ៖
+ក្រុមទី១៖ សង្ខេបរឿង
+ក្រុមទី២៖ បកស្រាយពី​តម្លៃ​អប់រំរបស់រឿង
+ក្រុមទី៣៖ វិភាគតួអង្គ​បន្ថែម
+ក្រុមទី៤៖ គូររូបទាក់ទង​នឹង​ឈុតណាមួយនៃរឿង
‑ សម្រួល និងកែលម្អ

ជំហានទី៤
( ពង្រឹងចំណេះដឹង )
គ. ក្រោយអំណាន

‑ អំណាន រឿងទុគ៌តជន






‑ កែលម្អចម្លើយ





‑ តំណាងក្រុមនីមួយៗ​ឡើង​រាយការណ៍កិច្ចការ​របស់ក្រុមខ្លួន





‑ ជួយកែលម្អចម្លើយ​ទាំងអស់គ្នា និងកត់ត្រា​ដាក់ក្នុងសៀវភៅ


‑ ដាក់កិច្ចការផ្ទះ
សំណួរ ៖ បន្ទាប់ពីបាន​សិក្សាស្នាដៃអក្សរសិល្ប៍នេះរួចមក តើប្អូនៗទទួល​បានចំណេះដឹងអ្វីខ្លះ ?
‑ ឲ្យសិស្សមើលមេរៀន​បន្ទាប់ វេយ្យាករណ៍ “ អំពី​កន្សោមកិរិយា ”
ជំហានទី៥
( បណ្ដាំផ្ញើ )
‑ កិច្ចការផ្ទះ




‑ វេយ្យាករណ៍ “អំពីកន្សោមកិរិយា”




‑ ស្តាប់ និងកត់ត្រា​សំណួរ​ដាក់​ក្នុងសៀវភៅ



‑ ធ្វើតាមការណែនាំ​របស់​គ្រូ

0 comments:

Post a Comment