Wednesday, October 14, 2015

The Education in Cambodia Study Of Story Khmer​​ សិក្សាអត្ថបទរឿ ង ទុគ៌ជន (​ត)(វិភាគតួអង្គ)

៤. វិភាគតួអង្គ
៤.១. រាយនាមតួអង្គ និងមុខងារ
-       Jean Valjean M. Madelein M. Leblance  តួអង្គឯកក្នុងរឿង
-       CosetteUrsula ជាកូនស្រីរបស់នាង Fantine
-       Marius កូនរបស់ Pontmercy និងជាស្វាមីរបស់នាង Cosette
-       Fantine ជាម្តាយរបស់ Cosette
-       Javert ជាអធិការប៉ូលីស
-       M. ThénardierJondrette ជាម្ចាស់តៀមលក់ចំណីអាហារ
-       Mme. Thénardier ជាប្រពន្ធរបស់ M. Thénardier
-       Éponine កូនស្រីរបស់ M. Thénardier
-       AZelma ជាកូនស្រីរបស់ M. Thénardier
-       Gavroche ជាកុមារដែលម៉ែឪបោះបង់ចោល
-       Myriel ព្រះសង្ឃកាតូលិក
-       Mlle. Baptistine ជាប្អូនស្រីរបស់ព្រះសង្ឃកាតូលិកចិត្តល្អ
-       Mme. Magloire ជាអ្នកបម្រើរបស់ព្រះសង្ឃកាតូលិកចិត្តល្អ
-       Champmathieu ជាមនុស្សដែលគេចាប់ច្រឡំ និងយល់ថាជា Valjean
-       Petit-Gervais ជាក្មេងដែល Valjean ដណ្តើមប្រាក់
-       Enjolras ជាមិត្តភក្តិរបស់ Marius
-       M. Georges Pontmercy ជាឪពុករបស់ M2arius
-       M. Gillenormand ជាជីតារបស់ Marius
-       Urbain Fabre ជាឈ្មោះដែល Valjean បោកប្រាស Thénardier
-       Fauchelevent ជាបររទេះ ដែល Valjean បានជួយ
-       Tholomyès ជានិស្សិតចិត្តអាក្រក់បំផ្លាញអនាគត Fantine រួចបោះបង់ចោល
៤.២. វិភាគតួអង្គសំខាន់ៗ
·         Jean Valjean
+ គុណសម្បត្តិ
-       ជាមនុស្សដែលមានការតស៊ូក្នុងជីវិត
-       មានចិត្តធម៌ ជួយសង្គ្រោះ និងយកអាសារអ្នកដទៃ
-       មានចិត្តស្មោះត្រង់ ទទួលស្គាល់ការពិត
-       ជាមនុស្សប្រកបដោយវិចារណញាណ
-       ចេះដោះស្រាយហេតុការណ៍កើតឡើងភ្លាមៗដោយភាពវ័យឆ្លាត
+ គុណវិបត្តិ
-       ពេលខ្លះមានចិត្តឆេវឆាវ
-       មិនគោរពច្បាប់រដ្ឋ
·         Cosette
+ គុណសម្បត្តិ
-       មានសម្រស់ស្រស់ស្អាត
-       ស្មោះត្រង់ចំពោះស្នេហា
-       ជាមនុស្សប្រកបដោយឧត្តមគតិក្នុងការចូលរួមក្នុងការធ្វើបដិវត្តន៍
+ គុណវិបត្តិ
-       មិនស្តាប់បង្គាប់ឪពុកម្តាយ លួចមានស្នេហា
·         Marius
+ គុណសម្បត្តិ
-       ជាកូនប្រុសរបស់ត្រកូលអភិជន មានចំណេះវិជ្ជាខ្ពស់
-       មិនចេះប្រកាន់វណ្ណៈ
-       មានភក្តីភាពចំពោះស្នេហា
-       មានឧត្តមគតិខ្ពស់ តស៊ូវណ្ណៈ បំបាត់នូវអំពើជិះជាន់ក្នុងសង្គម
+ គុណវិបត្តិ
-       ឆាប់តក់ស្លុតចំពោះហេតុការណ៍ដែលកើតឡើងភ្លាមៗ
-       មានការផ្តេកផ្តួលចំពោះស្នេហាខ្លាំង
-       មានចិត្តឆេវឆាវក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាចំពោះមុខ
-       មានចិត្តធំ មិនស្តាប់បង្គាប់ចាស់ទុំ
·         Fantine
+ គុណសម្បត្តិ
-       ជាម្តាយដ៏សែនល្អ បានលះបង់អ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដើម្បីកូន
-       ជាមនុស្សតស៊ូ ពុះពារគ្រប់ឧបសគ្គក្នុងសង្គមដើម្បីជីវិត
+ គុណវិបត្តិ
-       មិនគោរពប្រពៃណី
-       ដោះស្រាយបញ្ហាដោយមិនបានគិតគូរឲ្យបានវែងឆ្ងាយ
·         Javert
+ គុណសម្បត្តិ
-       ជាមន្ត្រីដែលអនុវត្តច្បាប់រដ្ឋបានល្អ
-       ចេះស្គាល់គុណទោស
+ គុណវិបត្តិ
-       មិនចេះពិចារណាឲ្យបានវែងឆ្ងាយក្នុងការធ្វើកិច្ចការអ្វីមួយ
-       ដោះស្រាយបញ្ហាដោយភាពល្ងង់ខ្លៅ
·         Thénardier
+ គុណសម្បត្តិ
-       ជាមេគ្រួសារដែលគិតគូរពីជីវភាពក្រុមគ្រួសារ
-       មានមនុស្សធម៌ម្តងម្កាល
+ គុណវិបត្តិ
-       ជាមនុស្សគ្មានគុណធម៌ រំលោភសិទ្ធិកុមារ
-       មានគំនិតរើសអើង កេងប្រវ័ញ្ចញើសឈាមពីអ្នកដទៃ
-       ជាមនុស្សថោកទាប ឆ្លៀតឱកាសក្នុងពេលគេកំពុងមានអាសន្ន
-       ប្រឌិតរឿង បោកប្រាសដើម្បីកេងចំណេញពីអ្នកដទៃ
·         Éponine
+ គុណសម្បត្តិ
-       ជាកូនដែលស្តាប់បង្គាប់ឪពុកម្តាយ
-       មានចិត្តស្មោះត្រង់ ហ៊ានពលិកម្ម ចំពោះស្នេហា និងអ្នកដែលខ្លួនស្រឡាញ់
-       មានឧត្តមគតិក្នុងការចូលរួមធ្វើបដិវត្តន៍ដើម្បីកែទម្រង់របបនយោបាយសង្គម
+ គុណវិបត្តិ
-       មានគំនិតអាត្មានិយម
-       មានគំនិតខ្លីក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហា
·         Myriel
+ គុណសម្បត្តិ
-       ជាមនុស្សដែលមានចិត្តសប្បុរសធម៌ មានចិត្តទូលាយចំពោះមនុស្សគ្រប់គ្នា
-       ជួយស្រោចស្រង់ជីវិតមនុស្សដែលកំពុងមានអាសន្ន
-       អប់រំមនុស្សឲ្យប្រព្រឹត្តអំពើល្អ ឲ្យមានសេចក្តីសង្ឃឹមក្នុងជីវិត
+ គុណវិបត្តិ
-       មានចិត្តល្អជ្រុល
·         Enjolras
+ គុណសម្បត្តិ
-       មានចំណេះវិជ្ជាខ្ពង់ខ្ពស់
-       មានមនសិការខ្ពស់ក្នុងដំណើរការបដិវត្ត តស៊ូវណ្ណៈ ការជិះជាន់ក្នុងសង្គម
+ គុណវិបត្តិ
-       ឆេវឆាវក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាចំពោះមុខ









 ជំពូក ២
 វិភាគអត្ថន័យ

១. ប្រធានរឿង
            ប្រធានរឿង ដែលអ្នកនិពន្ធលើកយកមកបង្ហាញតាមរយៈរឿងទុគ៌តជន គឺដំណើរជីវិតរបស់យុវ​ជនបារាំង ដែលរស់នៅដោយគ្មានទីពឹង និងពោរពេញទៅដោយឧបសគ្គរាប់មិនអស់ជាមួយការតស៊ូប្រ​ឈមមុខនឹងសង្គម ដំណើរជីវិតរបស់ពួកគេប្រព្រឹត្តទៅដោយភាពទីទ័លក្រលំបាក សុខចិត្តធ្វើអ្វីៗគ្រប់យ៉ាង​ដើម្បីមានជីវិតរស់នៅ ។ ឧបសគ្គទាំងប៉ុន្មាន អ្ន​កនិពន្ធបានទម្លាក់ទៅលើភាពអយុត្តិធម៌ក្នុងសង្គម ការគ្រ​ប់គ្រងដែលបាត់នូវជំនឿចិត្ត ការបង្កភាពចលាចល ភាពអនាធិបតេយ្យ និងការបះបោរជាហេតុបណ្តាល​ឲ្យមានអថេរភាពនៅក្នុងសង្គម ។ ប៉ុន្តែនៅទីបំផុត អ្នកនិពន្ធបានសម្រេចចិត្តផ្តល់នូវដំណោះស្រាយមួយស​មស្រប គឺការប្រកាន់យកសីលធម៌ក្នុងខ្លួន តាមរយៈការដាក់ទាន និងការសន្តោសប្រោសប្រណី ។
២. មូលបញ្ហារឿង
            តាមដំណើររឿង ដែលអ្នកនិពន្ធបានលើកជាសំខាន់នោះ ស្ថិតនៅត្រង់ថា តើតួអង្គត្រូវជ្រើសរើស​យកនូវដំណើរជីវិតដោយរបៀបណា ? ផ្លូវណាដែលគេត្រូវដើរ ? ហើយនឹងរកដំណោះស្រាយយ៉ាងណា​ដើម្បីឲ្យជីវិតបានប្រសើរ ?
            នៅចំពោះមុខចំណោទបញ្ហាក្នុងជីវិត ដែលកំពុងជួបប្រទះនូវភាពអត់ឃ្លាន គ្មានទីម្រក គ្មានញាតិ​មិត្ត និងការទទួលរងនូវទណ្ឌកម្មពីសង្គម អ្នកនិពន្ធបានសម្រេចចិត្តប្រកាន់យកនូវសីលធម៌ជាប់ខ្លួនតាមរយៈការដាក់ទាន ការសន្តោសរបស់តួអង្គ និងការជួយដល់អ្នកដទៃ នៅពេលជួបការលំបាក​ ។ សកម្មភាព​ទាំងនេះ អ្នកនិពន្ធស្តែងឡើងតាមរយៈតួអង្គ Jean Valjean និងព្រះសង្ឃកាតូលិកម្នាក់
            តាមរយៈរឿងនេះដែរ យើងអាចទាញនូវបញ្ហាសំខាន់ៗដូខាក្រោម​​៖
                  -បញ្ហាជីវភាពគ្រួសារ
                  -បញ្ហាសាសនា
                  -បញ្ហាស្នេហា
                  -បញ្ហាគ្រួសារ
                  -បញ្ហាគុណធម៌
                  -បញ្ហានយោបាយ និងការគ្រប់គ្រង


៣. វិភាគបញ្ហា
            ៣.១. បញ្ហាជីវភាពគ្រួសារ
            ក្នុងជីវិតរស់នៅមនុស្សយើងម្នាក់ៗ តែងចង់រស់នៅប្រកបដោយសុភម​ង្គល ។ ក៏ប៉ុន្តែ​​សុភមង្គលដែលទទួលបាន គឺវាមិនសមប្រកបដូចមនុស្សគ្រប់រូបចង់បាននោះទេ ព្រោះនៅក្នុង​សង្គមតែងមាន អ្នកមាន​ និងអ្នកក្រជានិច្ច ។ ហើយបញ្ហាទីទ័លក្រ និងភាពទីទ័លច្រកបានបង្ខំមនុស្សយើ​ងឲ្យហ៊ានធ្វើអំពើអមនុស្សធម៌ផ្សេងៗ ។ ដូចមាននៅក្នុងដំណើររឿង អ្នកនិពន្ធបានបង្ហាញតួអង្គ Jean Valjean ដោយសារតែភាពទ័លច្រកគាត់បានសម្រេចចិត្តលួចនំបុ័ងនៅក្នុងហាងមួយឲ្យក្មួយដែលកំពុង​ឃ្លាន ពេលនោះប៉ូលីសបានឃើញក៍ចាប់គាត់ដាក់ពន្ធនាគារប្រាំឆ្នាំ ។​ បន្ទាប់ពីចេញពីគុក គាត់បាន​ទៅស្នាក់​នៅជាមួយលោកសង្ឃកាតូលិក ហើយបានលួចយកមាសប្រាក់របស់លោកសង្ឃនោះ ។ ក្រោយម​កលោកបានលួចយកប្រាក់ក្មេងប្រុសម្នាក់ឈ្មោះ Petit-Gervais ។ អ្នកនិពន្ធក៏បានបង្ហាញផងដែរអំពីតួអង្គនាង​ Fantine ដោយសារបញ្ហាជីវភាព នាងបានសម្រេចចិត្តកាត់ សក់លក់ ប៉ុន្តែថវិកាមិនទទួលបានគ្រប់គ្រាន់ ​នាងក៍ទៅលក់ខ្លួនធ្វើជាស្រីពេស្យា ។
            ទាំងនេះសបញ្ជាក់ឲ្យឃើញថា បញ្ហាជីវភាពទីទ័លក្រ ពិតជាបង្ខំមនុស្សឲ្យដើរក្នុងផ្លូវមួយ ដែលស​​ង្គមស្អប់ខ្ពើម និងមិនឲ្យតម្លៃ ។
            ៣.២. បញ្ហាសាសនា
            សាសនានីមួយៗតែងអប់រំមនុស្សឲ្យធ្វើអំពើល្អ អប់រំមនុស្សឲ្យចេះយោគយល់អធ្យាស្រ័យគ្នាទៅវិញទៅមក ទោះបីជាបុគ្គលនោះមានកំហុសក៏ដោយ សាសនាមិនដែលអប់រំមនុស្ស​ឲ្យប្រព្រឹត្តអំពើអាក្រក់ឡើយ ។ តាមរយៈការយោគយល់អធ្យាស្រ័យនេះ គឺបង្ហាញនៅក្នុងសាច់រឿង អំពី​ការប្រោសប្រណីរបស់លោកសង្ឃកាតូលិកចំពោះ Jean Valjean ដែលបានលួចយកប្រាក់គាត់​ហើយត្រូវប៉ូលីសចាប់មកប្រគល់ឲ្យលោកសង្ឃ នេះវិញ តែគាត់មិនបានយកទោសពៃអ្វីទេ ថែមទាំងផ្ដល់​ប្រាក់បន្ថែមឲ្យ Jean Valjean ទៀតផង​​។​​​ ចំណែកនាង​ Cosette ដោយសារនាងជាក្មេងកំព្រា ក៏ត្រូវបាន​សាសនាជួយប្រាក់ឧបត្ថម្ភ​ក្នុងក្របខណ្ឌអ្នកបួសដែរ។
            ដូចនេះអ្នកនិពន្ធបានបញ្ចូលសាសនាក្នុងសាច់​រឿង ក្នុងគោលបំណងបង្ហាញឲ្យ​ឃើញថា សាសនាមានតួនាទីសំខាន់ណាស់ក្នុងការអប់រំមនុស្ស និងជួយទំនុកបម្រុមនុស្សឲ្យពួកគេរួចផុតពីការប្រព្រឹត្តអំពើអមនុស្សធម៌ផ្សេងៗ។
            ៣.៣. បញ្ហាស្នេហា
            ស្នេហា គឺជាបញ្ហាសំខាន់ និងចាំបាច់ខ្លាំងណាស់ក្នុងជីវិតរបស់មនុស្សគ្រប់រូប ហើយមិនដែលនរណាម្នាក់គេចរួចផុតពីសេចក្តីស្នេហានេះបានឡើយ ស្នេហាបានធ្វើឲ្យ​ជីវិតរបស់មនុស្សស្រស់បំព្រង ដែលមនុស្សត្រូវការចាំបាច់ចំពោះស្នេហានេះ ។ ស្នេហាមានច្រើនសណ្ឋាន ច្រើនបែបណាស់ដូចជា ស្នេហារវាងម្តាយឪពុកនិងកូន រវាងបង​និង​​ប្អូន រវាងបុរសស្ត្រី ហើយក៏ព្រោះតែស្នេហានេះ​ដែរ ដែលបានកំណត់វាសនារបស់មនុស្សឲ្យល្អ អាក្រក់ ទាបខ្ពស់ សុខសប្បាយទុក្ខព្រួយផ្សេងៗ ឃើញ​ថាមានលទ្ធផលច្រើនណាស់ដែលបានមកពីសេចក្តីស្នេហានេះ ។ ដូចមាន​បង្ហាញនៅក្នុងរឿង នាង Fantine មាន​ទំនាក់ទំនងស្នេហាជាមួយនិសិ្សតម្នាក់រហូតមានកូនមួយ ហើយត្រូវនិស្សិតនោះបោះបង់ចោល ។ បញ្ហានេះ​ហើយដែលធ្វើឲ្យ Fantineបានទទួលរងការរើសអើង និងបញ្ឈប់ពីការងារ ។ មួយវិញទៀត យុវជន Marius​ ពេលឃើញនាង Cosette  ភ្លាម បានចាប់ចិត្តស្រលាញ់ភ្លាម ក្រោយមក​ Valjean បំបែក Cosette មិន​ឲ្យ Marius បានជួប ។​ តែក្រោយមកទៀត Marius បានដំណឹងពី​ Cosette ​ហើយស្កាត់ទៅជួបដោយ​ភាពស្និទ្ធស្នាលសប្បាយរីករាយ ។ ក្រោយមកក៏បាត់ដំណឹងពី Cosette ទៀMarius មានការ​ពិបាកចិត្ត​មានបំណងចង់ស្លាប់ ក៏ចូលរួមជាមួយក្រុមនិសិ្សតក្នុងការបះបោរប្រឆាំងនឹង​រដ្ឋាភិបាល 
            ៣.៤. បញ្ហាគ្រួសារ
            ជាធម្មតានៅក្នុងរង្វង់គ្រួសារនីមួយៗ តែងមានភាពថ្នាំងថ្នាក់រវាងគ្នា និងគ្នា ដូចជានៅក្នុងគ្រួសាររបស់ Marius ដោយមានការប្រកាន់របបនយោបាយខុសគ្នាបានធ្វើឲ្យ គ្រួសារនេះ​មានការបែកបាក់គ្នា ពុករបស់ Marius និង​ Marius ប្រកាន់នយោបាយសាធាររដ្ឋ ចំនែកជីតារបស់គេវិញ ប្រកាន់របបនយោបាយរាជាធិបតេយ្យ 
            ដូចនេះតាមរយៈសាច់រឿងគឺបានឆ្លុះបញ្ចាំងឲ្យឃើញថា បញ្ហាប្រកាន់នយោបាយផ្សេងគ្នា គឺពិត​ជាធ្វើឲ្យប្រជាពលរដ្ឋបារាំងរស់នៅតាមបែបផែនខុសគ្នា។
                  ៣.៥. បញ្ហាគុណធម៌
            ​គឺសំដៅទៅលើការចេះជួយយកអាសារគ្នាទៅវិញទៅមក នៅពេលជួបបញ្ហាលំ​បា ឬនៅពេលអាសន្ន  រឿងនេះអ្នកនិពន្ធបានបង្ហាញឲ្យឃើញគុណធម៌ តាមរយៈតួអង្គជាច្រើនដូចជា​ Jean Valjean គាត់បានជួយចិញ្ចឹមបងស្រីបង្កើត ដែលជាស្រីមេម៉ាយមានកូនប្រាំពីរនាក់​ដោយការកាប់ឈើតាមផ្លូវថ្នល់ ។ នៅពេលដែល Jean Valjean បានក្លាយជាប្រធានរោងចក្រ និងជាចៅ​ហ្វាយក្រុង លោកបានជួយធានានាង Fantine ឲ្យចេញពីពន្ធនាគារ ។ គាត់បានជួយលោកតា Fauchelevent នៅពេលមានគ្រោះថ្នាក់ ។ ក្រោយពេលគាត់បានធ្លាក់ពីចៅហ្វាយក្រុង គាត់បានយកនាង Cosette ដែល​ជាកូនរបស់ Fantine មកចិញ្ចឹម ។​ ជាងនេះទៅទៀត គាត់បានដោះលែងប៉ូលីស Javert នៅពេលគាត់បណ្ដើរយកទៅសម្លាប់ ។ Marius មានរបួសក្នុងពេលធ្វើបដិវត្តន៍ Jean Valjean បាននាំ Marius ពី Barricade ទៅជួបជីតារប​ស់គេ ។ លោក​តា Fauchelevent បានជួយ Jean Valjean ឲ្យគេចចេញពីប៉ូលីសតាមរទេះសេះ  Thénardier បានជួយបើកទ្វារផ្លូវក្រោម ដីឲ្យ Jean Valjean រត់គេចពីប៉ូលីសរដ្ឋាភិបាល នៅពេល Marius មានរបួស ។ ប៉ូលីស Javert បានជួយដោះលែង Jean Valjean ឲ្យរួចខ្លួនព្រោះ Valjean បានជួយជីវិតគាត់ម្ដងដែរ រួចគាត់ក៏បាន​លោតទឹកសម្លាប់ខ្លួនព្រោះបានដោះលែងអ្នកទោស ។
            សរុបមកអ្នកនិពន្ធពិតជាបានបង្ហាញអំពីគុណធម៌ តាមរយៈសកម្មភាពរបស់តួអង្គ ដែល
បានជួយ​គ្នាទៅវិញទៅមកនៅពេលមានអាសន្ន ។
            ៣.៦. បញ្ហានយោបាយ និងការគ្រប់គ្រង
            អ្នកនិពន្ធបានលាតត្រដាងឲ្យឃើញពីរបបគ្រប់គ្រងពីរគឺ របបសាធារណរដ្ឋ និងរបបគ្រប់គ្រងបែបរាជាធិបតេយ្យ ។ របបទាំងពីរនេះបានធ្វើការប្រឆាំងគ្នា ប្រជារាស្រ្តក្រីក្រ អ្នកគ្មានការងារធ្វើបានសម្រេចចិត្តដើរតាមអ្នកសាធារណរដ្ឋ ធ្វើការប្រមូលផ្ដុំគ្នា បះបោរប្រឆាំងនឹងរបបគ្រប់គ្រងបែបរាជាធិបតេយ្យ ។ ដូចជាតួអង្គ Marius សុខចិត្តចាកចេញពីក្រុមគ្រួសារ ដើម្បីចូលរួម​ជាមួយនិស្សិតសាធារណរដ្ឋ ព្រោះតែគ្រួសាររបស់ខ្លួន នឹងខ្លួនមានរបបនយោបាយខុសគ្នា ។ អ្នក និពន្ធ​បានបង្ហាញផងដែរ អំពីតួអង្គផ្សេងៗទៀតដែលបានចូលរួមក្នុងការធ្វើបដិវត្តន៍នេះ ដូចជា តួអង្គ Enjolras Éponine Gavroche ជា​ដើម ។
            ដូចនេះ នៅប្រទេសបារាំងក្នុងសម័យនោះ ប្រទេសជាតិមានភាពច្របូកច្របល់ក្នុងប្រទេស មាន​ភាពអសន្តិសុខ ភាពអយុត្តិធម៌ ធ្វើឲ្យប្រជារាស្រ្តអស់ជំនឿ ហើយធ្វើការប្រឆាំង ។
. ឧត្ដមគតិរឿង
            តាមរយៈអត្ថន័យនៃរឿងយើងអាចទាញបានគំនិតអប់រំដូចខាងក្រោម៖
-       អប់រំមនុស្សឲ្យចេះជួយគ្នាក្នុងគ្រាមានអាសន្ន
-       ធ្វើឲ្យមនុស្សចេះតស៊ូក្នុងឆាកជីវិ
-       អប់រំមនុស្សឲ្យមានគុណធម៌ សីលធម៌ក្នុងការរស់នៅ
-       អប់រំមនុស្សឲ្យចេះលះបង់ផលប្រយោជន៍ផ្ទាល់ខ្លួន ដើម្បីផលប្រយោជន៍រួម
-       ស្នេហាស្មោះស្ម័គ្រ
-       អប់រំមនុស្សឲ្យចេះគោរពច្បាប់សង្គម
-       បង្ហាញពីចរិកស្នេហាជាតិ
-       ធ្វើឲ្យមនុស្សចេះរើបម្រះពីវណ្ណៈជិះជាន់​ដើម្បីសិទ្ធិសេរីភាព
-       អប់រំអ្នកដឹកនាំឲ្យចេះគិតគូរដល់ប្រជារាស្រ្ត

-       អប់រំមនុស្សឲ្យចេះគិតគូរពិចារណាឲ្យបានល្អិតមុននឹងធ្វើអ្វីមួយ

0 comments:

Post a Comment